Gå til innhold

Tror dere besteforeldre automatisk blir glad i barnebarna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må det læres?

Jeg kan ikke engang tenke tanken på at jeg en gang ikke skal ha kontakt med mine barnebarn. Har to små gutter - og den gang de får barn skal jeg virkelig stille opp.

Er så fortvilet over svigermor som er så likegyldig ovenfor sin sønns barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg ikke det finnes noe fasitsvar på :)) Noen mennesker blir sikkert automatisk glad i barnebarna sine, mens andre må "læres". Folk er jo så forskjellige.

Skrevet

Jeg tror at måten å vise kjærlighet er forskjellig fra familie til familie.

Vet at mine svigers er utrolig glad i barnebarna sine, så glad at de har bestemt seg for å beskytte dem mot oss. Dette friker oss helt ut. Vi har måttet ta opp problemet med helsestasjonen. Og det er vist nok ikke et uvanlig fenomen. Overivrige besteforeldre som ikke klarer å styre seg.

For mine barn er det dessverre blitt en konsekvens at de ser besteforeldrene lite. De må vente til de er blitt store nok til å kunne evaluere det som sies.

For meg som har hatt tett kontakt med alle mine besteforeldre er dette utrolig sårt. Mannen min har hatt det på samme måte da han var barn og er vant til situasjonen.

Har måttet godta at dette problemet rår jeg ikke over. Det hjelper å se det slik : )

Skrevet

tror det skal mye til for at de ikke blir glade i barnebarba sine..

mamma var med på fødselen min og som hun sier så elsket hun lucas fra det øyeblikket han kom ut:)

Skrevet

Min erfaring er at ja, det gjør de. Hos oss er til og med de besteforeldrene som ikke er biologiske, mannen til min mor og kona til faren min og foreldrene til min samboer (som ikke er faren) helst tussete etter jenta mi. de behandler henne som sitt eget barnebarn. Så ungen min er veldig heldig, 8 besteforeldre som forguder henne og 4 oldeforeldre og en tippoldemor :-)

Skrevet

Tror nok ikke alle besteforeldre blir automatisk glad i barnebarna sine nei...

Selv kan jeg ikke si med sikkerhet om svigermor er glad i snuppa, da hun viser det svært dårlig. Hun har faktisk aldri vist det, og aldri tatt initiativ til å ha kontakt heller. Men det går igjen i hele sambos familie at de ikke viser følelser, og ikke "bryr" seg om mer kontakt. Sambo sier nå som voksen at han aldri kan huske at de har vist kjærlighet ovenfor han og søsteren...og det merkes den dag idag, da jeg som uteforstående synes det er en kald og amper stemning på familiemiddagene. Men det er kanskje bare sånn de er...

Har ikke noe særlig forhold til svigerfamilien, da jeg føler meg ukomfortabel hos dem. Og det går jo utover at snuppa har sett dem svært sjeldent. Selv sambo snakker med familien sin kanskje 1 gang i mnd på telefon...

Skrevet

lillewirres bestemødre kaller det å få barnebarn for livets dessert.

min mor er klart mest aktiv, svigermor er eldre, syk og jobber mye mer enn min mor og er her når hun har lyst og orker.

det er tydelig at jeg og wirremann kommer fra to vidt forskjelloge verdener hva oppmerksomhet og kjærlighet angår, og man kan ikke lære en gammel hund å sitte.

også tror jeg at det er litt sånn at det er letter å være mormor enn farmor... tråkke i svigerdatterens salat osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...