Gå til innhold

Ville dere hatt...


En liten mamma

Anbefalte innlegg

.trillepike til deres små?

Nabojenta her har vært å spurt så mange ganger om ho kan passe Hedda, og nå sa jeg at ho kan trille henne en liten tur på fredag.

Men jeg angrer!

Jeg syns Hedda er så liten enda, og jeg er jo så redd for henne!

Dessuten har jeg jo ikke behov for pass, er jo selv hjemme hver eneste dag og stortrives med det!

Ville du sendt barnet ditt på 8 måneder ut med ei jente på 13 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner du denne jenta da?

Helt ærlig synes jeg ikke 13 er så veldig liten da. Når jeg var 9 år trilla jeg en på 9 mnd. Det var skikkelig stas. Sånn satt i sammenheng vil jeg nå si at en 13 åring er ganske så ansvarlig. Om du også da kjenner henne og familen så bør det nå ikke by på mye problem om hun triller en liten tur. Bare ha klar avtale på hvor hun kan gå og når hun skal være tilbake. Liten brifing på hva hun skal og ikke skal gjøre når det kommer til jenta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner henne egentlig ikke. Ho er nabo, men veldig sjenert så jeg har liksom ikke så mye intrykk av henne...

 

Selv passet jeg ei jente på 2 måneder da jeg var på samme alder, men når det kommer til min egen lille skatt så er jeg liksom ikke sikker... Tenker at ho nok ikke forstår at Hedda er livet vårt, at ho er den viktigste som finnes!

 

Samtidig så kan det jo være greit at Heddda blir kjent med henne, slik at ho kan være barnevakt og sånn. Men da syns jeg at ho skal passe henne litt fast så Hedda blir orntlig trygg og godt kjent med henne. Men jeg har jo ikke behov for jevnlig pass, jeg trives jo så godt med henne selv!

 

Huff, jeg er jammen ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Hønemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg hadde slått til på det trilletilbudet, jeg.

13 er passe gammelt, synes jeg.

Og i og med at hun kommer på døra di og spør har hun jo sannsynligvis interresse av og kan vise omsorg for datteren din.

 

Du får legge noen føringer for henne, for hva som er lov og ikke lov. Ta opp av vogna feks.

 

Så får du tid til å vaske vinduer, bake eller noe annet superhuslig som du ikke får gjort mens du passer bebis.

Eventuelt sove, da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye om og men endte det med at jeg takket nei til pass! Jeg føler ikke noe som helst behov for å ha fast trillepike, som jeg syns det må være hvis det skal være trygt og godt for Hedda. Jeg syns det er så kort tid til jeg skal begynne å jobbe og lille jenta mi skal i barnehage, så jeg vil bare være sammen med henne hele tida mens jeg kan.

 

Men ei veninne av meg som har ei datter på alder med Hedda ville gjerne ha trillepike, så jeg ga nabojenta nummeret hennes i steden for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...