Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg blir så frustrert! Fødte for 7 uker siden, og har bare gått OPP etter det Vi har vært flinke, spist middag hver dag, fisk, kjøtt, grønnsaker, osv osv.. ikke spist godteri i uka, ikke drukket brus i uka, og jeg har gått tur hver dag!!! Men jeg legger på meg! Hvordan er det mulig da?? Noen som har en mirakelkur?? Ingen av klærne passer lengre!! Jeg blir skikkelig trist Skal ha dåp om 1 mnd, og hadde vært greit og kunne brukt noe penklær, og ikke en joggebukse!
MikroMidas Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Vel, 8 kg på 1 mnd rekker du nok ikke likevel, så jeg hadde heller brukt litt energi på å prøve å finne et antrekk som passer, men som ikke er så dyrt at du ikke kan legge det bort når kiloene er borte. Det er tross alt bare 7 uker siden fødsel, og du har maaaaange hormoner som skal omstille seg i kroppen enda. De kan gjøre sitt til at vekttapet ikke vises så godt enda. Kanskje du har mye vann også? Synes det høres fornuftig ut det du gjør nå mht kostholdet. Kanskje det er lurt å kutte LITT på karbohydrater i tillegg, så går det kanskje raskere. Ta en potet mindre til middag, spis mindre brød og pasta. Ellers er det nok bare å ta tiden til hjelp. Jeg fødte for 17 mnd siden og har også fortsatt 8 kg igjen )):
Joolimooli Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Ketolysekuren! Genial! www.ketolyse.no. Jeg gikk ned 10 kilo på 8 uker, og har ikke gått opp et gram etterpå!
firemerkersmør Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke mange som er tilbake i form ved dåpen.
Octopus Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Man skal ikke gå på ketolysekuren når man ammer. Bare sånn til opplysning
Younameit Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Ta en vanndrivende og renselse kur.. Jeg gikk ned noen kg vann bare..
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Nåja, jeg har ikke bare 8 kg igjen, jeg veier snart det samme som jeg gjorde dagen han ble født, og jeg gikk opp 16 kg!! Jeg gikk ned 40 kg i fjor, og ga bort alle klær jeg hadde, og kom endelig inn i vanlige klær!! Trengte ikke handle på store avd lenger. men så kom magen, og vannet... Ja, bestemte i går at jeg sku kutte ut brød og poteter og slike ting. Så jeg har begynt med knekkebrød.. *deppa*
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Ammer du? isåfall er det mange som tviholder på alle kiloene mens de gjør det. vet kroppen min gjorde det. *sukk* Her trodde jeg at jeg kunne bli slank av å amme. Haha. Er ikke så mye annet du kan gjøre enn å telle kalorier og sørge for at du får nok til både deg og melken til minstemann.. samt trene. Så får du heller ta et voldsomt sippertak med ketolyse e.l når du er ferdig med ammingen.
Kakeåndsen Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Først, hvis du ammer er det ikke anbefalt å gå ned mer enn 1 kg pr uke, men det vet du kanskje. Jeg går på Grete Roede internett kurs, har gått på kurs i 9 uker og gått ned ca 5 kg (har ikke veid meg på en uke). Fullammer lille på 5 mnd, men har ikke vært super flink med maten den siste mnd derfor har jeg ikke gått ned mer. Gikk litt på vektklubben.no så ser du hva GR går ut på hvis du ikke har prøvd det før. Drikk masse vann, ut og trill minst en halv time om dagen og spis nok!! Forøvrig veier jeg nå et par kilo mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid med lille.
Kakeåndsen Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Glemte å si at vi hadde dåp for snart 3 mnd og da var jeg 9 kg tyngre enn nå. Jeg bare kjøpte meg store nok klær på HM...... Og ga de bort etterpå.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har jo ikke råd til nye klær! Har ikke råd til dåp heller, men det må vi ta oss råd til åååå, det er nesten så jeg griner!! Nei, jeg ammer ikke, så jeg trenger ikke ta noen "hensyn" mtp det...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Ingen som må døpes. Før logg over hva du spiser. Forskning viser at damer har en tendens til å nedvurdere det de spiser med mellom 1000 og 1500 cal pr dag. Jeg er ikke tilhenger av ketolyse, men jeg ser de som bruker det går ned så det suser. Selv teller jeg kcal og trimmer mer.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 da sier jeg lavkarbo, ketolyse eller pulverkur om du er riktig desperat.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 vi tar oss råd til dåpen... er bare denna mnd det er trangt, men ville ikke vente til neste år med døpinga... får telle kalorier da.. desp? ja! ikke bare for dåpen, men for min egen del og.,.. takk for tips!
Fire småtroll Skrevet 24. oktober 2007 #15 Skrevet 24. oktober 2007 Det er nok hormonene som forstyrrer stoffskiftet og forbrenningen din enda.. Leste for ikke lenge siden at det tok gjerne minst 4 mnd etter en fødsel før stoffskiftet fungerte som det skulle igjen. Ville ikke satt meg selv på en tøff kur så tidlig etter fødselen, kroppen må få litt mer tid til å komme seg før du skal tære på den med en tøff kur. Hva har du å tjene på å slite deg ut med en slankekur nå som du egentlig skal bruke kreftene på å være mamma.... Forstett på den gode måten du gjør du, spis sunt til faste måltider og gå med vogna minst 1-2 timer om dagen, plutselig slipper kiloene taket. Det gjorde de på meg, da snuppa var drøye tre mnd gikk jeg plutselig ned 4kg på to uker, og siden har jeg sakte men sikkert gått ned ca 0,5kg i uka og har nå bare en liten kilo igjen til startvekt (5mnd siden fødsel).. Har du ikke en venninne som er litt større enn deg du kan låne noe tøy av til dåpen da? Eller få mammaen din til å sponse et skjørt og en bluse/topp på H&M, koster ikke mange hundrelappene det.. Lykke til!
wirre;o) Skrevet 24. oktober 2007 #16 Skrevet 24. oktober 2007 SKJERP DEG! Bli voksen. Du har fått en baby for mindre enn 2mnd siden. Kroppen din må få hente seg inn igjen etter alt den har vært igjennom. La det iallefall gå ett halvt år før du begynner med det tullet der. Du trenger ikke slanke deg aktivt om du går turer, spiser sundt og holder deg unna brus og godterier. Dåpsdagen er viktig for babyen, det er uinterresant hvor mange kilo du veier den dagen! Å! Jeg blir så sint innimellom assa!!! ...ehh...ferdig å være sint nå.... mener det bare godt egentlig...
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #17 Skrevet 24. oktober 2007 off ja.. det var vel straffa for og være gravid tenker jeg. Hehe. Jeg gompa en haug med bananer når jeg amma, for jeg var så sulten hele tida. tenkte jo ikke over at det faktisk er fetende.. 1-2 timer?? åh.. det sku jeg likt og se jeg har tid til, med alt annet som må gjøres her om dagen. Sambo er borte 2-3 dager i uken, fra 9-22, så jeg får liksom ikke kommet meg ut og trent heller, på helsestudio. Jeg skal få ergometersykkel av sambo til jul, da blir det andre boller håper jeg! Det er bare så surt når jeg klarte og gå ned sååå mye i fjor, og nå er jeg 1 kg mer igjen Håper jeg får det til!
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Hehe Wirre Jo, men de kiloene som kom er nok takket være mye melkesjokolade og marengs! Og det er min skyld, ikke kroppen sin.. (det var kroppen som ville ha, men dog) Og som sagt, jeg gikk ned 40 kg i fjor, så det er "trist" at jeg ikke har gått ned noenting etter fødsel, men opp!! Ikke så sinna da ;o)
Fire småtroll Skrevet 24. oktober 2007 #19 Skrevet 24. oktober 2007 Ville bare si at du får tid til det du vil ha tid til! Jeg har tre barn og en mann som jobber mye mer enn de vanlige 37,5 time i uka, likevel går jeg minst to timer med vogna om dagen... Ja, det er husarbeid, klesvask, levering og henting på både skole og barnehage, minstejenta er til fysioterapeut to ganger i uka og må trenes hjemme 3 ganger om dagen osv osv.. Men jeg tar meg "fri" til å gå ute i frisk luft, for vesla har godt av det og jeg får luftet hjernen for stress og mas, jeg trenger det og gjør det! Om det går på bekostning av noen hybelkaniner eller annet "pliktarbeid" blåser jeg i, jeg skal leve og ha det bra jeg også, kose meg med permisjonen, ikke bruke den på å jobbe meg ihjel som hjemmehjelp! Puh, måtte bare få det ut ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #20 Skrevet 24. oktober 2007 Hoff... jeg skrev nå bare at jeg ønsket og bli kvitt noen kiloer, ikke for og krangle
Fire småtroll Skrevet 24. oktober 2007 #21 Skrevet 24. oktober 2007 Mente overhodet ikke å krangle jeg.. Ville egentlig bare si, kos deg! Nyt tiden som nybakt mamma! Tiden går så altfor fort, plutselig har babyen din blitt stor, og du har brukt tiden til å stresse med alle mulige gjøremål og frustrasjoner.. Bare stopp litt og nyt tilværelsen, og det er så utrolig deilig å gjøre det nettopp ute i det deilige høstværet :-) Litt frustrert i dag da, siden jeg har punktert vogna og gubben ikke kommer hjem med lappesaker før etter fem engang..
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #22 Skrevet 24. oktober 2007 Du kan få låne lappesaker av meg Nei, jeg stresser ikke.. men liker og få gjort ting her, siden ingen andre gjør det Og jeg koser meg masse hjemme med gullet mitt!! ) Men jeg vil fortsatt bli kvitt noen kilo, permisjon eller ikke! ) Hm, en skulle jo nesten tro at kiloene ville forsvunne av seg selv sånn jeg må løpe rundt og passe på 3åringen min men ;o)
___ Skrevet 24. oktober 2007 #23 Skrevet 24. oktober 2007 Ikke gjør det. Du ødelegger bare for deg selv på sikt. Råslanking fører bare til at de kilone du har nå kommer raskt tilbake + gjerne et par ekstra. Innfinn deg med at kroppen ikke blir helt den samme som før du ble gravid og kjøp klær deretter. Det går sikkert greit å være litt forsiktig med hva du spiser, men ikke sats på å gå fort ned. En nedgang på 0,5 kg pr uke er ofte det beste om du ønsker å holde deg nede. "Kurer" som gir rask vektnedgang er ikke sundt.
Cat.68 Skrevet 24. oktober 2007 #24 Skrevet 24. oktober 2007 da anbefaler jeg deg ketolysekuren. Du går nok uansett ikke ned 8 kilo på en mnd, men du kommer nok lengst med denne. sjekk ut her. www.ketolyse.no eller www.lavkarbo.no
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2007 #25 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg var inne og kikka, og det kan nok være brød og bananer jeg har sliti med. Spist vanvittig mye av det nå de siste 7 ukene.. men nå har jeg gått over til sundt knekkebrød og magre pålegg isteden! Kunne tenkt meg og sykla med hunden vår når vi får han hjem igjen, men han må læres opp til det ;o) Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå