Gå til innhold

Noen som har pådratt seg ekstra infeksjoner eller sykdommer?


Lady36

Anbefalte innlegg

Jeg har i hele oktober slitt med en veldig stygg hoste som ikke har blitt kurert av hostesaft. Da jeg var på ekstra ul i forrige uke, sa legen at jeg måtte komme meg til fastlegen for å sjekke hva det var, for jeg kunne hoste på meg vannavgang.... Da fikk jeg helt skjelven, for det er jo ikke ønskelig når det er 7-8 uker igjen til termin. Så jeg fikk meg en ø-time om ettermiddagen, og da mente vakthavende lege at jeg med stor sannsynlighet har pådratt meg astma.... Det er noe jeg hadde som barn, men vokste av meg en gang i 7-9-årsalderen. Men nå har jeg vokst det på meg igjen. Jeg har ikke tatt pusteprøve ennå, så det er ikke konstatert med 100 % sikkerhet, men det er vel 80 % sikkert iallfall.

I tillegg så har mannen min gått og hostet og harket i lang tid, og i går var han og tok denne pusteprøven, og fikk påvist astma. Så akkurat nå føler jeg allmenntilstanden i heimen ikke er helt på topp, og håpet er at dattra vår på 5 ikke får det, og at babyen er frisk - og at jeg kan bli kvitt det når babyen er ute av magen.

 

Noen andre med lignende opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har fått lungebet.. går på antibiotika og cosylan... men har ikke fått ul å sånn men har vært til jm og tulla har det bra hu... men forferdeli tungt å gå sånn med stor mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått skikkelig influensa nå... Slitsomt! Hoster hele tiden, og det er slitsomt å puste. Men det er vel ikke så alvorlig, eller burde man kontakte legen uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke hostesaft hjelper (jeg brukte Bisolvon), så bør du nok kontakte legen. Astma surkler ikke på innpust, men på utpust, så kanskje har du og fått det - men det håper jeg ikke for din del!!! Og så kommer det jo litt an på hvor lenge du har gått med det. Siden legetimen er gratis, så kan det nok være greitt med en tur for mye heller enn en for lite ! God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg har et snev av astma fra før av, og at jeg blir så innmari tett når jeg er forkjøla. Skal til legen imorgen, så da får jeg høre med henne og jeg skal ta noe for det. Leste bare om henne som kanskje kunne hoste på seg vannavgang, å da ble jeg litt bekymra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...