Ballongmage Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Vet dere at det ordet foreldre sier mest til barna sine ikke er nei, men skyndt deg? Vi voksne er stresset og fører det over til barna våre. Sitter å lurer på hva jeg kan gjøre med det. Husker når jeg var lita hvor deilig det var å komme hjem fra skolen og noen ventet på meg med middag og av og til boller:) Tenker om familien skal ta litt andre valg. Tenk mindre på penger og materialistiske ting. Gå ned litt på krav,kjøpepress til å hele tiden kjøpe noe nytt for å henge med på hva som er in. Vi trenger jo ikke alle tingene. Bare samler en masse ting som en må tørke støv av. Kjøpe et rimelig hus på landet og bruk tiden på familien og hyggelige akriviteter. Noen andre som tenker slik innimellom?
Lilly 79 Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg lever slik:-) Etter et stressende byliv, kjøpte vi hus på landet. Vi jobber mindre, og har generellt bedre tid til kos:-)
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Kan være enig med deg i ting og tang.. Folk er litt for materalistiske, det så man jo eksempel på i vg i helga der folk allerede har begynt å kaste flatskjermer de færreste har råd til.. Vi bor på landet i et herlig gammelt hus som vi pusser opp, og mest sannsynlig blir det gårdsliv på oss siden gubben er odelsgutt.. Så ja, jeg er enig med deg!
Ballongmage Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2007 så spennende da. svarte det til forventningene? er ikke "kjedeli" å jobbe mindre? hvor landlig er det dere bor da,er det naboer osv? tenker på om det bør være mange barn der så ungene har lekekammerater. lyst å lufte det for mannen,men han er også litt kapitalistisk vil ha ny bil osv
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg syns det er veldig deilig og ikke bo i sentrum..Jeg er oppvokst på byggefelt og bodd i en by under studietiden, jeg klarer det ikke mer. Det er sånt MAS! Naboer er det her, men de bor 500 meter unna, men vi har masse skau å leke i, om sommeren og høsten går dyrene på jordet her, og Halvor har 3 gutter som han er en del sammen med allerede.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Vi lever veldig rolig i grunnen. Jeg går hjemme med barna. Vi leker, baker, møter andre familier, leser , koser, går turer og tar i hele tatt stort sett den tida vi trenger. Merker at helsa mi ble mye bedre også etter å ha roet ned (har fibromyalgi)
Ballongmage Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2007 jeg har også helse som ikke tåler stress. Men er så redd for å kjede meg ihjel. Jeg gikk hjem i 2 år med barnet og det siste året når alle på barselgruppa var begynt i jobb ble det lange dager å gå hjemme alene. Mannen er ofte bort også. men kanskje om han hadde vært mere hjemme ville det blitt bedre. Ser for meg et koselig gammelt hus hvor vi holder oss til en stil og ikke kjøper inn nytt hele tiden. Ha god tid om morgenen,lage god frokost til barna og være hjemme når de kommer hjem. Ha middag klar osv. Men lurer på hva jeg skal fyll tiden min til imellom der.. er det negativt for barna om det er langt til andre unger? at de må kjøres dit og ikke kan gå selv?
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Det kan jo være et problem når de blir litt eldre. Men husk at hvis du skal kjøpe et hus som ligger landlig til så finner automatisk barna på noe.. Jeg husker da jeg var lita at jeg elska å drive i skauen og leke (før byggefeltet kom og ødela hele skauen rundt huset til m&p), i tillegg hadde vi hund som vokste opp sammen med meg som jeg hadde med meg i skogen og overalt! Masse å finne på uansett årstid! Jeg er iallefall veldig glad for det valget vi har gjort. Syns det er utrolig herlig og tenke på at Halvor skal få vokse opp i et miljø med katt, hund (som vi får over nyttår) kuer som beiter på jordet og hest. Skauen rett utenfor døra som han bare kan leke alt han vil i. Trenger ikke å reise mer enn 5 minutter med bil før han er i eventuell barnehage eller hos kompiser liksom
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Vi er jobber oss mot et slikt liv vi også. Nå som tulla snart er et år har jeg begynt å jobbe igjen, men bare 30%. Ikke kjedelig i det hele tatt ) Er deilig å være "husmor" og ta seg av mann og barn. Flytter snart inn i ny leillighet på "landet" vi da, men drømmen er en eldre enebolig enda mer utpå landet etterhvert, men hund, katt og høner ) Så vi jobber med saken;)
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Her har vi tilbud om åpen barnehage noen ganger i uka som vi forsøker bruke. Ellers er det en god spasertur dit nærmeste barnefamilie som vi kjenner ( jeg har ikke lappen). Kan ikke sende den eldste alene dit for å si det sånn. Må hentes elelr bringes. Mine henger ikke etter i allefall og ser ikke ut til å lide. Tror nok ikke de trenger se barn hver dag, men noe leketid synes jeg de bør få. Jeg synes dagene går veldig fort. Steller i huset, tar meg av barn og hund, ordner ute, tar med meg barna ned i sentrum eller tar tog/ buss til en av de nærmeste byene osv. Hender vi reiser på ukestur til mine foreldre også uten at det er noe problem. Blir det for stille så tar vi fram hobbysaker og lager ting sammen eller drar fram balja og barna får plaske fritt Er deilig å kunne gjøre som man vil, men klart det av og til er kjedelig eller slitsomt også. Men det hører jo med.
Ballongmage Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 24. oktober 2007 Vi bodde på landet før,det tar ca 20 min med bil til sentrum, Syntes det var stress om vinteren med glatte veier og langt til butikken. Ikke møtte jeg på naboer når jeg gikk tur heller. Men kjenner at jeg savner det om sommeren. kunne gjøre hva vi ville. Og så deilig med stillheten,fuglene og rådyrene i hagen. vi har muligheten til å flytt tilbake til samme område,men med sviger på samme eiendommen..vet ikke om det er en ulempe?..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå