innMariSterk Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Min mann er i forsvaret, og om kort tid flytter vi til Nord Troms for å bo der i hvertfall i 1 år. Så nå er spørsmålet: Hvilke klær har dere til ungene der oppe?? Det er jo litt andre temperaturer der oppe enn her nede. Jeg vil gjerne ha tips til dresser, sko, luer, votter osv osv Takker på forhånd :-)
Sitterpåpc Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Unnskyld meg altså, du skal jo ikke på polferd heller. Hvor kommer du fra da? Klimaet oppe i nordtroms trenger da absolutt ikke være så hardt? Mange ganger mye kaldere på østlandet enn der. Trenger da ikke noe "spesialutrustning" for å flytte nordover.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 skjønner godt at hun spørr.. det har jo snødd mange ganget der oppe allerede..det har det ikke på det vakre østland. hehe.
så var vi 4 Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Ull fra innerst til ytterst er det viktigste. kan bli ganske kaldt innimellom, spesielt om dere skal bo i indre Troms
nicknavn Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Om det er Bardu eller Setermoen du skal til så kan det være kaldt på vinteren. Tørr Innenlandsklima. Ullundertøy, ullbukse, ullgenser og vind og vanntett dress. Vintersko med ullfor og med plass til ullsokker. Tykk lue og votter som er vindtett og vanntett så klarer dere vinteren. Dette vil du finne ut av ganske fort når du er kommet frem. Er det bitende kaldt så er jo barna mere inne enn ute. Men som ellers i landet er været varierende.
Elletuppa Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Hei. Vi bor nu ikke på de kaldeste stedene, men til barna bruker vi kun ull undertøy på vinteren og sokker av ull. Så strikke ull klær og reima dress te tulla og de store bruke skogstad.Sko så nu går de i viking termo og når snøen kommer ecco gore tex. Lykke te med flyttinga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå