En liten mamma Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 ..trillepike til deres små? Nabojenta her har vært å spurt så mange ganger om ho kan passe Hedda, og nå sa jeg at ho kan trille henne en liten tur på fredag. Men jeg angrer! Jeg syns Hedda er så liten enda, og jeg er jo så redd for henne! Dessuten har jeg jo ikke behov for pass, er jo selv hjemme hver eneste dag og stortrives med det! Ville du sendt barnet ditt på 8 måneder ut med ei jente på 13 år?
Lillegull78 Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg er kansje litt pysete selv,men jeg hadde ikke gjort det..Syns det er litt skummelt jeg....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Selv passet jeg barn i den alderen da jeg var så gammel. Kommer annpå om denne jenten er ansvarsbevist, til å stole på osv.. Hadde hun vært det,så hadde jeg nok latt henne kanskje trillet en gang i uken. Tenker da på at dersom hun liker det, så er det jo en evt barnevakt når hun blir eldre. Selv om du er hjemmeværenede, så er det kanskje litt godt å kunne slappe av en time eller to alene? Jeg synest selv det er godt når noen triller mitt barn på 7 mnd en time eller to, slik at jeg får slappet av. Jeg er og hjemmeværende og stortrives med det, men synest det er godt å kunne slappe en gang i blandt..Klart man er redd for barnet sitt, det er jeg og,men har funnet ut at man ikke kan være hysterisk og at de har godt av å være med andre enn familien... Kanskje hun kunne lekt litt med Hedda inne litt slik at dere fikk bedre kontakt osv, slik at du blir kjent med henne osv?? Da er det kanskje lettere å la henne trille en tur flere ganger??? Men, du må jo selv føle hva som er rett for deg, jeg kan ikke si hva du skal gjøre, bare hva jeg ville ha gjort og hva jeg gjør selv. Lykke til uansett...
tine1977 Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Mi jente er nå 10 mnd og jeg har en lillesøster på 11 år som er mye ute å triller. Det har hun gjordt siden hun var 8 mnd. Men jeg stoler 100 % på henne, og hun er veldig ansvarsfull. + ei annen 13 åring langt ute i familien som også triller litt. Om du kjenner nabojenta godt, og Hedda også er trygg på henne. Så hadde ikke jeg vært redd. Hun kan vel trille litt rundt i nabolaget, og ha med seg en mobil. Eller du kan bli med første gangen, slik at du er tryggere neste gang. Jeg var også nervøs første gangen, så jeg forstår deg veldig godt. Ha en fin dag:)
En liten mamma Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2007 Huff, jeg syns det er så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre! Var selv trillepike på den alderen, har alltid vært ansvarsbevisst og jeg trivdes sammen med barna og barna trivdes med meg. Men nå som det er min lille jente det gjelder, så er jeg så redd for at noe skal skje! Jeg tror ikke en 13 åring kan forstå at Hedda faktisk er livet vårt, at ho er det viktigste som finnes! Jeg tenkte iallefall ikke selv på den måten da jeg var 13 og passet andres babyer. Da var det jo mer gøy og moro. Samtidig så tenker jeg at det kan jo være greit for fremtida, da kan ho jo sitte barnevakt på kvelden og sånn, hvis vi har behov. Men jeg syns jo at hvis ho skal trille Hedda, så er det viktig at det blir litt fast slik at Hedda blir kjent med henne og trygg på henne. Og jeg vet ikke om jeg vil at noen skal passe henne fast et par ganger i uka. Trives jo så godt med henne selv... Er jeg en oberbeskyttende hønemor?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, om jeg kjente henne og visste at jeg kunne stole på henne. Har ei tantejente på 13 år som jeg uten tvil hadde latt få trille lillegutt (det har hun også gjort) men lurer på om hun er litt mer moden enn gjennomsnitts 13 åringer. Jeg hadde immidlertid ikke gjort det for hennes (barnepiken) sin skyld :-) Slik det er nå vil ikke jeg ha trillejente til min 8mnd gml sønn for jeg kjenner ikke behovet for det. Vil ha han selv :-)
lilleskatten Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Det går helt fint å sende hun ut på trille tur med nabo jenta. Regner med at du kjenner henne litt og veit hvem hun er? Har selv ei jente her på 13 år som passer mye på var lille skatt på 6 mnd. Hun er kjempe flink med han og tar han gjerne med ut på tur. Klart det er søster men en 13 år gammel jente klarer dette fint.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Hehe.. litt overbeskyttende:)) Jenta er jo 13 år jo. Hadde hun vært 10 så hadde jeg vært enig. Jeg passet selv en baby på din datters alder 2 timer hver kveld man-fre når jeg var 13-14 og jeg var tynget av ansvarsfølels:)) Men begynn med noen sånne små prøveturer på 15-20 minutter da hvor jenta kun triller rundt det nærmeste nabolaget. Så kan hun få litt friere tøyler etterhvert som du får roet mammahjerte og blitt litt mer kjent med denne jenta som skal trille rundt på skatten din:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå