Gå til innhold

Positiv test :)


to prinsesser og spire på vei

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Endelig turte jeg å melde meg inn i klubben her. Har tatt hele 4 tester, og alle er positive. JIPPY!

Men hva anbefales av lege eller Jordmor? Min fastlege som jeg likte så godt er sluttet.. Fått ny lege (mann) som jeg ikke kjenner. Lurer på om jeg skal gå til jordmor istedet. Kan jeg bestille direkte hos jordmor, eller må jeg få henvisning fra lege først?

 

Når bestiller dere time? Har termin 25. juni tror jeg :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har fått første legetimen 28 november, noe muligens påvirket av at det var første ledige time. Om det er best å gå til jordmor eller lege kommer veldig ann på hvordan kjemien din er med den personen å gjøre.. Selv skal jeg til legen først..blir å ønske å ihvertfall gå annen hver gang til jordmor..gjorde det sist,og det funket bra for meg..Hvis man har et normalt greit svangerskap så skal det vel ikke være noe i veien for å kun gå til jordmoren skulle man tro...tror du bare kan kontakte en jordmor selv..tror ikke du må henvises....

men du kan jo ringe legen din så finner du jo ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så kjapt!

Nå har jeg snakket med legen og fått time i slutten av november. Ble anbefalt og gå til legen første time, deretter til jordmor, siden de setter av litt mer tid til spørsmål og sånn... Fint for meg som er "førstegangsgravid" :-) Mye jeg lurer på gitt, derfor fint med slike forumer som dette!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja her inne kan vi heldigvis spørre maasse og absolutt hva som helst..

vi er så unormale heile gjengen (hehe) at så og si uansett hvor unormal du er så kan jeg love deg at det er noen som er like gæærn som deg ;-)

hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er så godt å høre at andre er like gale og usikre som meg! Gla for at det finnes slike forumer hvor en kan spørre om hva som helst.. Spesielt tidlig i svangerskapet! En kan jo ikke akkurat spørre hvem som helst da en vil holde det litt hemmelig en stund til.. Åh, for en skjønn dag dette vil bli :-) Kribler jo av lykkerus!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...