Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Sett at du var i en situasjon der du ikke kunne velge yrker som ikke trenger utdannelse... pga sykdom. Men du har mulighet til å utdanne deg til en ting som du har veldig lyst til. Å så vil du ikke og/eller kan ikke få barn i studietiden....Å når du er ferdig å studere og fått jobb... så er du rett og slett for "gammel" til å få flere.... Hva hadde du valgt? Utdannelsen eller et barn? (du hadde da 2 barn fra før)
kajak&Daniel Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Hva med å først få et barn til, og så ta utdannelsen du har lyst på?
"husmor"med lille Nora Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 eg ville fått barn.! uten tvil. utdannelse kan ein ta når ein vil om man er 19 år eller 80 år! så eg ville valgt barn.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 om du har to barn fra før ville jeg tatt utdannelse. Gled deg over de to du har og benytt muligheten til å bli noe du virkelig har lyst til, er lov å tenke litt på seg selv, en jobb skal du ha resten av livet og da er det jo en fordel å drive med noe man virkelig trives med. To barn er nok for de flest, skal jo følges opp.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Fordi ingen av oss vil ha barn akkurat nå. Permisjonen er snart over å da ståre jeg på bar bakke...Jeg kan ikke få et barn til uten å ha jobb, det har vi ikke råd til. Men jeg får omskolering fra nav og yrkesretta attføring... så med et lite studielån ved siden av så skal det kunne gå. HI Å hvis jeg skal greie å finne en jobb der jeg muligheter for å "overleve" med mitt problem så får jeg ikke yrkesretta attføring, for da er den muligheten der...
Gjest Ut på tur Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Dersom jeg ikke kunne fått barnet før utdannelsen så hadde nok jeg valgt utdannelsen.Men jeg er også utrolig glad for den utdannelsen jeg har.Barna blir jo store en dag (og det går fort) og da vil jeg ha muligheten til å drive med noe jeg liker Men dersom jeg ved et uhell ble gravid så hadde jeg beholdt barnet
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Det er litt vanskelig å forklare denne situasjonen... men det er utdanning eller barn.... HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Siden det står at man hadde to barn fra før hadde jeg valgt utdannelsen. Men det er meg da, det kommer jo an på hvor viktig det er for dere å få et barn til. Vanskelig situasjon og mye å tenke på og vurdere, f.eks. hvordan vil økonomien og livet bli med 3 barn og kun én av foreldrene i jobb.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Er du den samme personen som har spurt lignende spørsmål flere dager på rad her inne? Jeg hadde kanskje valgt utdanning om jeg hadde to barn fra før men er usikker. Vanskelig å plutselig sette seg inn i slik situasjon liksom.
Sylteflesk Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Hvor gammelt synes du er for "gammel" til å få flere barn da? Er ikke sikkert du er for gammel om et par år selv om du tror det nå. Jeg kjenner mange som har vært mellom 35 og 42 når de har fått sin første, det går fint an det!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Hvor gammel er du? Og hvor stor er lysten på et barn til? Hvis du er 37-40 år nå og føler at du virkelig har lyst på et barn til så bør du prøve å få et barn til nå! Hvis du er ca 33 år nå og utdannelsen tar ca 2-3 år så kan du jo ta utdannelsen først og få et barn til etterpå. MEN, det er kun du som må ta dette valget, uavhengig av hvilke råd du får. Følg magefølelsen din, hvis du føler at du ønsker deg et barn til og nærmer deg 40 år så er det kanskje lurest å få barn først så du ikke går rundt resten av livet og angrer på at dere er en familie på 4 og ikke på 5... Uansett valget ditt; lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har ikke skrevet om dette temaet her inne før.... Jeg vil ikke ha barn i den alderen fordi jeg har forledre som var i en "høy" alder da jeg ble født... ble mobbet på skolen fordi jeg hadde gamle foreldre.. Å fikk stadig høre fra butikker og lignende om det var kjekt å være på tur sammen med bestemor! Å det er IKKE kjekt! Å det vil jeg IKKE at mine barn skal gå igjennom. Jeg mener ikke at "voksne" foreldre er slik eller sånn. Men med min bakgrunn så vil ikke JEG får barn i den alderen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå