Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere gått opp i vekt??

Jeg er i 17 uke og har gått opp 5 kg. Har ikke vært noe kvalm, bare spist litt mer enn vanlig og beveget meg mindre grunnet veldig lite energi. Men har alltid vært slank i utgangspunket - 170cm og 55 kg. Men er dette vanlig økning? Hvor mye har dere gått opp?

Bare for å få litt oversikt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,.. jeg er 171cm og veide ca 57 i utgangspunktet.. er nå 13 fullgåtte uker og har gått opp ca 3kg..

:)

Skrevet

har du fått mage enda forresten? :)

Skrevet

Uke 25 og har økt 3 kg. Fornøyd med det, for sist la jeg på meg 14 kg, og da ligger jeg likt an nå. Jeg er ikke tynn eller tykk, men har noen kilo for mye på rompe og mage fra før. Brukte str 42/44 og er 170 høy.

Har fått stor og god mage!

Skrevet

22+1 i dag, gått opp 2 kg fra første kontroll.. enda 1 kg i minus fra begynnelse av graviditet

Merker matlysten har kommet for fullt.. så skal bli spennende å se hvor jeg havner..

Skrevet

170 cm og veide rundt 58. Er i uke 18, og har gått opp ca 5 kg.

Så vil vel si at du er "normal"..;-)

Tror det er ganske vanlig å hå opp litt mer i begynnelsen om man er tynn i utgangspunktet. Du var jo tynnere enn meg, og jeg gikk som "tynn som en strek.."! =)

Skrevet

Oj, føler jeg da har gått opp masse!

Men har alltid vært veldig aktiv og realtivt godt trent, så er redd det nå er de litt mer hvilende musklene mine som blir til fett, he,he.

Kjæresten min påstår han ikke kan se jeg har lagt på meg, men hva annet kan han si? :-)

Og ja, har fått en fin liten liten kul på magen, ikke så veldig stor, men den er ikke helt flat lengere :-) Og jeg ser det godt!

Skrevet

23+2 i dag, og opp 5 kg. Ikke vært kvalm i det hele tatt, og matlysta har som vanlig vært god ;-) men ikke mer enn før jeg ble gravid...

Skrevet

Jeg er 25+2 og har gått opp 6 kg. Jeg tror man skal være forsiktig med å sammenligne seg for mye med andre for det er forskjellig hvordan vekten øker fra person til person. Noen legger mye på seg i starten, mens andre har det meste av vektøkningen på slutten av svangerskapet.

Skrevet

Veide meg hos legen for 4 uker siden selv om jeg da ikke hadde ordentlig førstegangskontroll. Da veide jeg et par kg mindre enn jeg gjorde hjemme. Veide meg hos legen i dag og hadde gått opp 2 kg. Veide meg hjemme etter det og veier det samme som jeg har gort hele tiden på hjemmevekten. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men har gått opp mellom 0 og 2 kg. Er akkurat 12 uker på vei og er 174 cm. Vil ikke si hva jeg veier, men bruker som regel str 38, av og til 40.

Skrevet

Eg har stooooor mage og har gått opp snart 4kg og er snart 20 uker på veg;( har ikke lyst og legge på meg,men men sånn er det:) godt vi alle gjør det da,hehe...håper kiloene ligger i magen;) sist eg var gravid la eg på meg 30kg dette for 3,5 år siden så det har eg bestemt meg for at ikke skal få skje nå! (helst) ikke så lett og styre da....tok to år før eg begynte og bli den samme som før igjenn...så det er det som er dritten! misunner dei som får alt vekk det første året,mye p.g.a.amming...

Skrevet

Jeg er i uke 17+3, og har gått opp ca 1 kg. Mamma sier jeg er i "smal-månedene" ennå, så kiloene kommer nok etterhvert.

Var ikke særlig kvalm i begynnelsen heller, men har ikke samme matlysten som før, og har jeg dilla på noe så er det sunne saker. Ikke det dummeste har jeg funnet ut:-)

Skrevet

Du har ingenting og bekymre deg over assa.............

Mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 11 kg på hele svangerskapet, hadde kun magen, jentungen var 3925 kg når hu kom..........egentlig hva jeg vil kalle "den perfekte gravid" om du skjønner hva jeg mener:)

Men nå som 2 gangs gravid, uff er det skjedd store forandringer.

Jeg er nå i uke 20 og har gått opp 10 kg allerede, så er litt bekymret over hvor stor jeg blir..........men går nok bra:)

Så denne gang skal det bli spennende å se hvor stor den lille blir!!!!

Skrevet

12 uker på vei å har gått ned 1 kg..

Skrevet

Ikke sammenligne deg med andre:-) det er så store individuelle forskjeller.

Når det er sagt så sies det at de som legger på seg jevnt hele svangerskapet, og gjerne litt i starten har litt mindre sjanse for strekkmerker i.o.m underhuden blir tøyd mer jevnt:-)

Nå er det jo også hormonelt betinget, men likevel. Er jo litt kjekt å tenke på:)

jeg er i uke 23, gått opp 7 kg - fått fine pupper og rumpe hehehe så jeg er fornøyd.

Skrevet

Er 14 uker på vei, har ikke gått opp noenting-gått ned 0.5 kg. Er 163 høy og normalbygd. Dette er veldig forskjellig fra person til person og går ikke å sammenligne. Håper selvfølgelig på en "lett" graviditet, at jeg ikke går opp alt for mange kilo, men får ta det som det kommer uansett:)

Skrevet

hei alle sammen :)

jeg er 20 + 3 og veide meg akkurat nå før jeg gikk på datan! og jeg har gått opp 1 kg ..

det er godt at det er likt for alle å gå opp i vekt :)

Skrevet

Jeg kommer akkurat fra legekontroll nå. Jeg synes jeg har lagt på meg unormalt mye, men legen synes ikke det.. Er i uke23 og har lagt på 10 kg.

Skrevet

er 20 uker i morgen.

gikk ned 7 kg..pga kvalme og oppkast....har ikke gått oppigjen...så ligger vel i minus da :(

men men...

Skrevet

er 176 cm høy og veide 51 kg før jeg ble gravid, nå er jeg i uke 25 og veier 60 kg. så jeg har gått opp 9 kg...! føler meg egentlig ikke så mye større, men merker jo at magen er større, puppene har også vokst godt:D Gikk opp mye i begynnelsen, det stoppet litt opp etter uke 18. så vet ikke jeg.... føler alle andre har gått opp mindre enn meg! menmen... vi er alle forskjellige...:)

Skrevet

Jeg er i uke 22 og har hittill lagt på meg ca 2.5 kg! :)

Både jeg og legen er egentlig veldig fornøyd med det, har vært forferdelig passiv de siste te mnd pga bekkenløsning!! for 2.5 kg det er jo bare ungen, livmora, morkaka og fostervannet det jo! :)

Jeg har nok å ta i fra før, så håper denne vekta fortsetter saaaaakte! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...