phantomet Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 til å finne arbeidslyst og pågangsmot! Phantomhulen er i kaos, noe som lett skjer i forbindelse med "skiftedagen". De store barna drar fra skolen til mammaen sin idag. Hver uke når de kommer er hulen i ship shape etter en uke med systematisering og rydding, og med minimal roting siden det igrunnen bare er Måka og phantom-mannen som bedriver slik...*ler* Så inntar de store barna heimen, og det meste går på skinner helt til nest siste dag der aktiviteter, mye lekser og ymse tar fokuset bort fra den daglige shiningen... Jeg pleier ikke å bli veldig stresset av det, for jeg vet jeg har en hel uke med pusling til neste gang, men denne uken er det bare to dager før det braker løs med festligheter i hulen. Hele barselgruppen med menn kommer hit på fredag til Tapas fest! Gleder meg veldig til det, for det er en fin gjeng damer. Regner med at mennene ikke er så verst de heller, som har blitt de heldige utvalgte. *ler* Så litt heiing slik at jeg får ordnet opp her, vil garantert komme godt med!!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 heia heia hei aheia hiaheiahiehia HEIAHEIA!!! først må du bruke en dag på lister som funker, og så går det jo som en vind! hufsemor har jo allerede klat deg Ryddedronning, og hvis du skla beholde den tittelen, vel - da må du henge i ;-))) Lykke til min venn! du får det alltid til så dette går fint! tenk så koselig med stor fest og god mat!!!
Maud Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg så du hadde noen gode tips til Reveenka, du kan jo bruke dem selv ;-) Ærlig talt er det vel ikke så viktig at det er 100% ryddig når barselgruppa kommer. Er det noen som har forståelse for at man ikke rekker alt, så er det andre småbarnsforeldre. Rydd unna det viktigste, skvett litt grønnsåpe i krokene og så er det bra nok. Heier for at du får til det jeg. Heia heia heia heia.
phantomet Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2007 Takk for heiing dritgrei og Maud. Det er sant at jeg har fått heder som ryddedronning, men noen ganger er jeg redd tittelen er ufortjent... Og når det gjelder forståelsen som barseldamene vil vise ved kaos... Eh...Ingen av disse har samme antall mennesker i husholdningen og de har alle en "rydde/vaske fee" som kommer minst en gang i uken... Så de er ganske godt vant... *ler*
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Det handler nok mye om hvordan system du er vant til:-) Jeg må si at når jeg leser at du har det ship shape etter en uke med systematisering og rydding, så forstår jeg hvorfor jeg aldri har det slik! Har ikke tid for det første, ei heller tålmodighet til å rydde i dagesvis. Så er det jo noe med å sette ned kravene til seg selv, og rett og slett venne seg til å ha det mer smårotete, uten at det nødvendigvis kategoriseres som rot av andre. Når ryddingen er unnagjort går vaskingen som en lek, så mitt råtips er: - Bruk dagen i dag til å rydde og organisere - Bruk formiddagen i morgen til å shine over med alle Gummelillans triks (pakker med våtservietter til ymse bruk - fungerer helt utmerket) - Torsdags ettermiddag/kveld til å handle inn, pynte evt dekke bord etc. - Fredagen brukes til å lade opp og evt kose deg med matlagingen:-) Ikke meningen å slite seg ut foran noe som var ment å være hyggelig! Og jeg er helt sikker på at de andre setter pris på at det ser ut som om det bor mennesker i huset de kommer til - det kan senke skuldrene til mange det:-) Ha en hyggelig kveld og en pusletid med innlagte pauser på forhånd:-)
Plutseliten :) Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg heier og heier og kan komme med et forslag..... Enten nå,eller en annen gang du er i behov av noen timer alene for å feie over alt, med musikk på fullt.....SÅ sender du Måka hit til meg vettu!!! Man blir mere effektiv uten borrelås rundt bena.... minstemann har noen å dele druene med og jeg får to smågutter å kose med ) Klem
phantomet Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2007 Tusen takk for tilbudet... det kan hende jeg tar deg på ordet en annen gang! *ler* Jeg satser på at jeg skal klare brasene med Måka her, men du har rett... Jeg må jo time åpningen av f.eks,. oppvaskmaskinen mens han er igang med å maltraktere en plante eller tømme et skap et annet sted i huset. Måka liker nemlig best å være der det skjer...inni oppvaskmaskinen. oppi skuffene, inni skapene, med hendene i vaskebøtta osv osv... Mye finting som foregår her i hulen om dagen får å få gjort de enkleste små ting... Støvsuging er jo nærmest umulig, for han skal sitte oppå slangen mens den åler seg langs gulvet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå