Sitterpåpc Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg er gift med verdens største pessimist, det er jeg sikker på. Han har alltid vært plaget med halsbrann og sure oppstøt.Men ikke villet gjøre noe med det, sel om jeg har sagt at det fins masse ufarlige medisiner som kan dempe ubehaget. Og nå den siste måneden sier han at det er blitt verre og han gikk til legen. Legen skal visst nok ha sagt til han at han ikke trodde dette var så galt at han måtte ha operasjon (noe mannen min var helt sikker på at det ble) og han skal ha sagt at han heller ikke trodde det var så ille at han trengte "svelge slangen" (noe mannen min også var helt sikker på). Men han må ta noen avføringsprøver for å sjekke om det er blod i avføringen og om han har den "magesårbakterien". Nå er da mannen min sikker på at han har kreft. Jeg tror ikke det. Han har normal apetitt (ganske stor) og ikke hatt noe vekttap, og ikke har jeg merket at han er i noe dårlig form eller noe heller. Jeg har prøvd å forklare han at det legen vil med de prøvene er å utelukke blødende magesår og eventulet en blødende magekatarr som kan komme av de sure oppstøtene. Mannen min har fått noe medisin (står på pakken at det gis ved magesår og ved komplikasjoner ved langvarige sure oppstøt) som han sier har virket helt utmerket fra første tabelett. Jeg prøver å roe han ned med at det er kjempemange som plages med sure oppstøt og at det i seg selv ikke er farlig. Men at det kan ha ført til betennelse i spiserøret (magekatarr) eller at han kan ha magesår og at det er dette legen vil prøve å utelukke/avdekke. Og at ja det kan være skikkelig vondt med sure oppstøt (gikk selv med det konstant i 2X 9 mnd) Og at om det skulle være magesår eller magekatarr så går det å behandle og at det er noe som rammer maaaaaange. Men han er likevel helt overbevist om at det er mer alvorlig. Er det han eller jeg som er på vidda her nå? Han skremmer jo meg med sin pessimisme, og det er jo ikke akkurat lett å holde humøret oppe akkurat.
meg & to små vampyrer Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Han høres litt pessimistisk ut ja. Men nå er jo legen på saken da. Jeg går med kronisk magektarr som ikke kan behandles ifølge mine leger. Så det betyr at jeg fra tid til annen får karftige smerter i magen med oppblåst mage og dette kan være fra noen timer till døgn (av og til flere døgn). Jeg har levd med derre i 12 år og lever enda;)
Cat.68 Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Det du beskriver er typiske symptom for magsår/magekatarr. jeg fikk påvist blødende magesår for bare noen uker siden pga at man fant blod i avføringen. Jeg fikk medisin av legen som heter Nexium, og det må være en skikkelig hestekur for nå er jeg mye bedre .... ;o))
1stor1liten =) Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har slitt med sure oppstøt og vondt i magen i flere år.. Har gått på nexium daglig helt til jeg ble gravid første gang. før kunne jeg ikke f.eks spise en skive med ost uten å ha tatt tabelett ,da fikk jeg skikkelig vondt og måtte så å si krype sammen til det gikk over.dette er noe som ligger i slekten, både min mormor,tante og far har hatt div.plager rundt dette. Jeg har svelget slangen men aldri sjekket avføring for blod da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå