Gå til innhold

Hvor lenge gir dere grøt/barnemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det finnes barnemat i butikene til ungene er rimelig store.. men når slutter dere med dette og gir vanlig mat istedet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm., vår er 13 mnd og har bare 6 tenner så han er ikke så god på tygging enda. Derfor lager jeg fremdeles middager til ham, men prøver å introdusere myke klumper etterhvert.

Grøt om kvelden er jo veldig godt synes vår, så vet ikke helt når dte stoppes eller byttes ut med vanlig grøt fremfro barnegrøt...

Skrevet

Jenta mi er 19 mnd nå, og det er en stund siden vi sluttet med barnemat, men hun har alltid vært flink til å spise mat med klumper i.. Tenker vi slutta med all barnemat da hun var rundt 15mnd..

Skrevet

Minste her nekter spise glassmat så her går det i vanlig hjemmelaget mat og grøt/velling fra ca 6mnd

Skrevet

Jeg brukte middagsglass som supplement til vanlig mat til hun var ca 2,5. Egentlig mest fordi hun likte noen av glassene så godt.

Hun spiste jo mest hjemmelaga mat etter hvert, men om vi f eks skulle ha sterk mat som hun ikke likte, fikk hun et glass.

Baby grøt ble hun lei når hun var litt over ett år,da gikk vi over til brød eller havregrøt.

Skrevet

Dattera mi sluttet med babymat da hun var ett år, men grøt spiser hun fortsatt, hun er veldig glad i det! Hun er 19 mnd!

Skrevet

Grøt ga vi til ungene var 9-10 mnd, etter det var de ikke interessert mer. Barnemat på glass har vi aldri begynt med...men fra ungene var 9-10 mnd har de stort sett spist det vi har, bare latt være å salte maten, og most den i varierende grad.

Men begge mine unger har vært glade i voksenmat tidlig, og har helst ville hatt mat i BITER, ikke i mos..heldigvis, veldig praktisk ;)

Må si jeg reagerte med vantro første gang jeg så barnemat på glass for unger på 18 mnd! Helt vilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...