Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Samboeren min og jeg planlegger å bli gravide i juni neste år. Vi skal en tur til usa i juli, og jeg er usikker på om det er trygt med den så lang flytur tidlig i svangerskapet? Også når eggløsningen kommer og når det er lurt å stoppe med p-piller før jeg blir gravid? Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hei:)

Du blir ikke alltid gravid akkurat når du selv vil det, men håpe kan du jo selvfølgeli;) Å fly tidlig i svangerskapet er ikke farlig, men har hørt at de tre siste mnd er mer risikable.

Når du slutter på p-pillene, kan det ta opp til et år før du blir gravid.Noen går i flere år før det sjer noe. Noen er mer mottakelige, og blir gravide med en gang.Det er veldig vanskelig å vite dette der.

Slutt på p-pillene når du selv føler for det.

Eggløsning er ca. 14 dager etter første dagen du hadde mens. Men dette er også litt til og fra.

Sjekk ut nettsiden pernille.info, der vil du finne gode svar på det du lurer på;)

Lykke til;)

Skrevet

Jeg tror jeg vil starte med å si at det er ingen garanti for å bli gravid på første forsøk. De fleste tror at det er så enkelt før man begynner, men får raskt et annet syn på saken.

Så å planlegge at man skal bli gravid den og den måneden er ikke så lurt. Da kan man risikere å ende opp med en stor skuffelse og unødig stress, og få det fryktelig tøft om det skulle vise seg å ta tid. Ikke for ta motet fra deg, jeg har selv vært der, eller dvs jeg var ikke så naiv at jeg trodde jeg ble gravid på første forsøket, men håpet var der. Jeg havna fort på bakken, og har beina godt planta nå snart 6 måneder etter.

Men tilbake til saken, en flytur så tidlig vi ikke ha noe å si for graviditeten sin del. Det man heller bør være obs på i utlandet er en anna baktereikultur, dvs at man kan reagere på bakterier i mat o l. som man ikke er vant til. F eks få magesyke, som kanskje kan være skadelig så tidlig. Men er ikke sikkert dette er det største problemet i USA. Min erfaring er at benyttelsen av klor i vannet er stort, så man blir skikkelig rensa innvendig for å si det sånn.

P-pillene kan du slutte med måneden før du skal begynne å prøve. Det er vanskelig å si hvordan syklusen vil bli etterpå, det kommer alt ann på pillemerke, hvor lenge du har gått på de osv. Men eggløsning kan godt komme i løpet av 3 uker. Hvis du har en syklus i mellom pilleslutt og prøving kan det være lettere å kartlegge syklusen. Eggløsningen kommer ca 14 dager(12-16) dager FØR mensen.

Ble litt langt dette, men håper du fikk litt svar.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...