Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan løse dette med barnehage: far vil ikke ha barnet i barnehage før hun er ett år. jeg vil ha henne i barnehage fra ett år men ikke full plass og heller ikke lange dager siden jeg er pedagogisk leder så har jeg mulighet til å levere sent eller hente tidlig. han mener hun kan være litt overalt til folk i familien, jeg mener det blir mye vanskeligere for henne enn å ha et fast holdepunkt... Lurer på hvordan vi skal klare å komme til enighet.......
En liten mamma Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg skjønte det ikke? Hva er dere uenige om? Om ho skal ha full plass eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 gikk litt fort.. hehe... om hun skal i barnehage eller ikke... jeg er pedagogisk leder og har selvfølgelig en forkjælighet for barnehagen:-)
En liten mamma Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Ja riktig. Kanskje jeg misforstod litt... Er ped.leder selv, og syns jo absolutt at det er mye mye bedre for lille jenta å gå i barnehage enn å være litt her og litt der! Viktig for disse små skattene våre å ha noe fast å forholde seg til, at de vet hvor de skal være på dagen og hva som skal skje. Barnehagen har jo relativt faste daglige rutiner som jo er trygt og godt for de minste. Det vil jo bli noe helt annet om ho en dag er hos farmor, neste dag hos tante Anne og så hos onkel Jens! Da vil det bli mye mer uro i hverdagen hennes! Så jeg holder 100% med deg! (selv om det nok ikke hjelper i diskusjonen deres...)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Vi har en stund på oss til å finne det ut da heldigvis, men er jo en viktig avgjørelse mener jeg så må samle opp noen argumenter. Men det viktigste er jo akkurat at hun får et fast holdepunkt. Jeg vet jo at barna stort sett har det bra i barnehagen og mener det blir mer riktig å bruke familien som barnevakt når de har lyst og vi behov - ikke fordi at de må.
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Enig i deres argumenter for barnehage ja. Og for min del, når jeg skal sende datteren min i barnehage, står det også veldig sentralt at det er viktig for hennes utvikling. Både når det gjelder sosiale nettverk og læring. Her i huset har det aldri vært snakk om noe annet alternativ enn barnehage. Ikke har vi noen som kan passe hver dag heller forsovidt ;-)
Aliana Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Enig i det som har blitt skrevet over om barnehage, ja. Tror også at det er viktig for den lille å ha et fast holdepunkt. Vite hvor hun skal være på dagen, og ha faste rutiner.... Datteren vår begynner i barnehage når hun er 11 mnd (er 8.5 mnd nå), og det tror jeg skal gå helt greit. Ser allerede hvor interessert hun er i andre småbarn. Tror hun kommer til å trives. )
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg er enig i at barnet har det best med ett fast holdepunkt. Først og fremst mamma eller pappa. Hvis ikke det går tror jeg det er best med ei kjærlig og driftig tante som er hjemme med barn selv, eller ei frisk bestefor som er sprek og snill. Hvis ikke noen av delene passer, så tror jeg barnehage er bedre enn å sende et lite knøtt rundt på legd. Jeg ser ofte og over timer barnehagene fra utsiden. Og jeg ser at ettåringene i barnehage ikke får det samme som min ettåring. På langt nær. Selv treåringen min har det bedre hjemme. Men han har mange venner og leker fritt med andre barn nesten hver dag. Er det ikke mulig med en mer stabil ordning innen familien slik at barnet får dette faste holdepunktet? Mannen din har jo et poeng. Bygger din forkjærlighet for barnehagen på at du mener at det er best for barnet å være i barnehage? Eller er det en faglig/pedagogisk vinkling du har?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Forresten synd jeg ikke er tante til babyen din. Jeg skulle kost og passet og bysset og stimulert og matet og vært på gulvet og i skauen. Og tatt skallen i fallet så det ikke sa pang i gulvet. Og om du hadde likt det eller ei, så hadde jeg snakket kontinuerlig to språk til knøttet. Så neste gang du hadde dratt på sydenferie, kunne hun lekt med spanjolene og snakket spansk. Hehehe. Jeg ELSKER å være hjemme med barna mine:-) Ha en fin dag, og lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Skulle selvsagt helst vært hjemme jeg og, men det går ikke siden pappan er student og ikke drar inn så veldig mye penger.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg er ikke pedagogisk leder men barnevernpedagog og jeg er helt enig med deg. Et fast holdepunkt må klart være det beste for barnet, det at du kan levere og hente på gunstige tidspunkt er jo en kjempefordel. Slekningene kan heller komme å hente tidlig en dag innimellom eller barnet kan ha en fridag innimellom med dem. Slik har vi tenkt å gjøre det. Her i huset er vi så heldig å ha en pappa som jobber på en måte som gjør at nurket ikke trenger å gå lange dager i barnehage, noe jeg er svært takknemlig for :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå