Gå til innhold

Lei av liten mage når UL viser stor baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos en veninne i kveld. Var fire gravide der til sammen og jeg var vel nesten den som var minst, men har termin først........ Jeg er 32+6, en som er ca 30 uker på vei, en 19 uker på vei og siste på 15 uker. Og jeg hadde minst mage! Er min første og de andre er jo fleregangsfødende, men alikvel........

I tillegg så er babyen målt til å være større en normalt, men ingen tror meg!!!!!! Hadde nesten lyst å begynne å gråte. For legen målte flere ganger da vi var på ekstra UL. Skal faktisk tilbake i uke 38 for vekstestimering, kan hende de setter meg igang på termin om h*n ikke komme av seg selv før den tid.

Hva kan jeg si når de ikke tror meg? På sf målene ligger jeg akuratt på steken...... Vet jo ikke selv hvor jeg gjør av babyen, men målene fra UL er der jo.......... Og det ligger til familien med store unger.

Noen tips? For jeg er mektig lei av stadig å høre at jeg har så liten mage.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på en måte kan jeg forstå deg... jeg har selv en DIGER mage, for og si det mildt.. men det er ikke bare bare det heller, jeg klarer nesten ingen ting selv, er nærmest hjelpeløs.. hehe... tips? hmmm... ikke bry deg om hva folk sier og komenterer.. for jeg får tilstadigheter høre: er du sikker på at det bare er en? og slike ting.. ganske frusterene det også... alle komenterer størrelsen på magen.. så jeg ble lei... jeg driter i det... men.. hmmm.. nei ærlig talt så vet jeg ikke...men forstår deg....

Skrevet

Takk carri! Blir liksom dritlei fokus på magen hele tiden. Skulle ønske jeg kunne grave meg ned og gjemme magen til babyen var ute slik jeg slapp komentarer. For jeg liker ikke fokus på min egen kropp!

Forstrå godt at du er lei av å være stor. Jeg er fantastisk glad for å være liten egentlig..... Skal vel tidsnok få føle meg som en elefant har jeg sagt hele tiden. Men nå kunne det jo være gøy om folk faktisk trodde at jeg har termin i midten av desmeber og at ungen er målt til å være større en gjenomsnittet................. Men men....... Vi får leve med de mager vi har...........

Skrevet

er ikke annet og gjøre... der er vi lik, liker ikke fokus på min kropp heller... og har aldri likt magen min i utgangspungtet.. ikke nå når jeg er gravid men ellers.. og da hjelper det veldig at folk komenterer at den er så stor.. vist du skjønner hva jeg mener=P

Skrevet

Jeg har akkurat det samme. Liten mage (SF mål under streken), men stooor baby! Var på UL for to uker siden og fikk beregnet vekten til å være 3,5kg, 10% over normalen. (Ved termin vil han være rundt 4kg). Blir satt igang om han ikke har kommet før termin. Hadde vel litt større mage sist, hun var 4,2 når hun ble født til termin. Men SF målene er faktisk akkurat de samme som med nr.1, som var 2,5kg når hun ble født 6 dager før termin. Så magens størrelse har ikke så mye å si.

Men jeg må si jeg er lei av høre om hvor liten magen er!!! Har vel ingen tips. Det er jo rart de ikke tror på deg da syns jeg. Flergangsfødende har jo ofte større mage tidligere enn førstegangs, selv om dette ikke bestandig er tilfelle heller da.

Men de får jo se hvem som har rett da, når babyen kommer. Ellers har du vel også UL papirene. Der står det hvor mye størrelsen avviker.

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg ligger over gjennomsnittet på SF målene, men ser kjempe liten ut på magen (er 30 uker) - noe alle kommenterer. Men plager meg fint lite, syns det er kjempe deilig å ikke ha stor mage. Hadde ikke det med førstemann heller, noe som jeg tror gjorde mitt svangerskapet mitt (første og dette), veldig lett. Forsøk heller å sette pris på en liten mage som ikke er i veien og drit i hva andre sier!!

Skrevet

Jeg har STOR mage, men liten baby... Skulle nesten ønske magen var mindre, men... Kommentaren jeg ofte får er "herregud, har ikke du født enda?!?" Eh, nei, ser det sånn ut? svarer jeg som regel.. Har nå to uker igjen til ul-termin og det spørsmålet har jeg fått i 3-4 uker nå...

Har funnet ut at folk (til og med de som har gått gravide selv) ikke klarer å passe på hva de sier og alle har en mening og er eksperter på alt. Blir ganske så forbannet noen ganger, men prøver å tenke inni meg, stakkars deg som MÅ uttale deg på den uvitende måten..

Heldigvis er ingen av oss like, og sånn er det bare..

(noe disse dumme menneskene bare må godta :-)

Skrevet

Jeg også får høre at jeg har liten mage, men tar meg ikke nær av det av den grunnen.......når jeg sier jeg bare har 29 dager igjen så får jeg høre jøss har du ikke mere enn det..

SF målet ligger øverst på den grønne linja, og jm målte at babyen var -2% avvik når jeg var hos henne i uke 33......men hun sier at jenta kommer til å bli mellom 3500-3600 når hun blir født....

til HI magen vokser nok mere når det nærmer seg termin....synes det er dumt å sammenligne magene til hverandre for som regel så blir man veldig skuffa for enten har du for liten mage eller kjempe stor......trodde det var en fordel å ikke ha så stor mage jeg??

Skrevet

Jeg skriver meg inn her jeg også..... alle gangene jeg har møtt gravide (på treff, venninner osv) har de vært større enn meg, enda jeg alltid har vært den med termin først.

Jeg har vært på kontroll av babyens vekst to ganger, og begge gangene har jeg fått høre at babyen ligger helt på gjennomsnittet.

Mange blir litt sånn "oy, du har liten mage jo", men jeg bryr meg ikke så mye om dette...... tenker heller at jeg får være glad for å slippe så mange ekstra kg (har bare lagt på meg 5 kg frem til nå og er i uke 35). Tror nok det har litt med saken å gjøre - vi kommende mødre tar av, babyen legger på seg.....

Skjønner du blir lei av dette fokuset med magemål osv, men tenk heller på det positive - deilig å slippe å bli så stor at alt blir ork osv... :)

Skrevet

Syns du skal se det positive i det.

Liten mage er ikke noe å klage over. Den skal vekk også, vet du.

Så lenge babyen er fin i vekst og har det bra, må du bare slappe av.

Tenk også så mye lettere du har for å finne ok klær under svangerskapet med en liten mage!

Kan kle deg "gravid" uansett...

Så, ikke tenk negativt om liten mage, du!

Skrevet

Enig...ikke se negativt på det.

Jeg ligger under det grønne feltet på vekstkurven på helsekortet, så magen er liten. men babyen er ok.

Syns det er helt ok jeg, og ser med gru på de som sliter seg rundt med virkelig stoore mager. Ville ikke byttet, og det er vel ikke VI som bør klage..

Skrevet

Dette skjedde meg også da jeg var gravid med min sønn på nå 10 år. Jeg veide 47-48 kg før graviditeten og gikk bare nedover til 45-46 frem til jeg var nesten 7 mnd på vei. Jeg lengtet veldig etter og vise mave. Legene trodde jeg ville få en liten jente og var ikke bekymret for det virket det som. De to siste mnd vokste den til normal str og jeg veide på det meste 54 kg. Jeg har jo alltid vært liten, men veide faktisk selv 4.5 kg og søsteren min veide litt over 5 kg, men ble fort bitte små. Vel, da jeg skulle føde da så fødte jeg på 28 minutter med veer i bare 2 timer så jeg var veldig heldig. De trodde jo jeg skulle få en liten jente, men det ble en stor gutt på 4.3 kg. Syntes det gikk kjempe greit jeg, var nok heldig. Så det kommer noe et hopp på slutten, men skjønner at man blir lei. Ingen trodde jeg var gravid før 6 mnd.Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...