Pellerina Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde høyt blodtrykk under graviditeten, og det endte med alvorlig svangerskapshypertensjon og katastrofesnitt i uke 33 pga morkake som løsnet. Jeg lå på intensiven i 2 døgn etter fødsel. Mitt lokalsykehus har ikke barneavd eller nyfødtintensiv, babyen ble defor flyttet, mens jeg lå igjen de første dagene. Jeg ønsker ikke å bli gravid på nytt uten å ha en samtale med fagfolk først, om risiko, hva slags oppfølging de kan tilby osv. Noen som vet om man kan få det? Problemstillingen er at jeg ved et eventuelt nytt svangerskap ønsker å føde på det sykehuset babyen ble flyttet til, i tilfelle noe liknende skulle skje igjen. Det er vel isåfall naturlig å ta samtalen der? Men de vet jo fint lite om hva som skjedde med meg da jeg lå igjen på det andre sykehuset? Noen som vet hvordan jeg går frem med dette? Kan man bare ringe og be om en slik time? Må jeg gå via lege?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Du kan jo snakke med legen din om dette og høre hvordan du skal gå frem. Du kan få utskrift av journalen din, eller få sykehuset til å sende den til det andre sykehuset. Du bør få en samtale på forhånd ja, og jeg vil tro du får tett og god oppfølging i neste svangerskap. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå