Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 ...noen som har peiling på bil og dekk, som har synspunkt? Har Yokohama-dekk, som får dårlige kommentarer, og er generelt veldig skeptisk til tester, så derfor spør jeg :-) Noen som vet om denne testen er noe å legge vekt på?
St.Sunniva Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har hatt Nokian Hakkapelitta i mange år, og er veldig fornøyd med dem. Sitter som støpt på snøføre...Det er som regel sånn at de som er bra på snø er litt dårligere på is og omvendt...Men jeg satser mer på snø enn is :-)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Ja, vi kjører også piggfritt, og våre dekk fikk dårlig omtale i testen... Men de er splitter nye, kun en mnd gamle, så jeg føler liksom ikke for å løpe ned og kjøpe testvinneren bare fordi VG sier det liksom, hehe..! Så hadde vært greit å høre hva folk mener..!
St.Sunniva Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 vet at Yokohama er greie som sommerdekk, men det blir jo litt annet da...har en kompis som jobber i dekkbransjen som jeg kunne spurt, men han sover vel nå...hehe...Ellers kan du jo bare ringe Shariff ;-) Det er vel stort sett Continental og Nokian som har vunnet disse testene, men er jo ikke dermed sagt at alle de andre er direkte dårlige. De kan være gode på ett føre, men ikke andre....Men jeg har iallefall ikke angret på mine dekk-kjøp :-)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Ja sant... Var pappa som fikset dekkene for oss, og han mener at de er kanonbra fordi de han kjøper av sier det, hehe, men jeg vet ikke altså... Hørt mange sier at de er dårlige på vått føre og har liksom ikke lyst på meier på bilen til vinteren heller..!
St.Sunniva Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 hehe, nei det kan bli litt kinkig! ;-) Kan jo være at det blir en del vått føre i vinter da :-) Men det går nok sikkert bra. Man skal jo uansett kjøre pent da :-)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Ja, vi kjører pent, men kan jo ikke alltid regne med at alle andre gjør det samme... Men nei, vi får vel bare se det an, pleier alltid å ta litt bremsetester når jeg kjører, for å se hvor glatt det er, så finner vel fort ut hvordan de funker..! Håper de duger.. :-)
Learning to fly Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 i testene kommer Continental best ut, men i følge min svigerfar som har klisterhjenre, så er Nokian bedre og best likt av folk flest. I testene tar de med noen kriterier som gjør att Continental kommer best ut totalt, men på is og vinterføre er Nokian best (ifølge han).
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Takk for svar :-) Vet du noe om Yokohama?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå