MGT Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg lurer på om honning som pålegg kan sies å være sundt?? Jeg skjønner at honning som sukker-erstatter er bra, men når man har det på brødskiven så skjønner jeg ikke (vet jeg ikke) om det er sundt lengre. Jeg vet det har veldig mange kallorier, men for et aktivt barn så behøver jo ikke det ha noe å si. Jeg føler at det i tillegg til å venne barn til at de vil ha søte pålegg, kanskje kan bidra til høyt energinivå, ukonsentrerte barn mm som ved andre typer sukkerinntak. Er det noen som vet noe om dette?
Sessa ruger igjen... Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Tenker du på å gi honnig til poden, så skal vel ikke de ha honning i det hele tatt før de er to eller tre, mener jeg! Er visst noe farlig i honning, som de kan bli syke av... Ikke vet jeg, men jeg gidder ikke gi Linnis det i hvert fall!
Gjest ->>- Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Flytende sukker. Riktignok med et noe høyere innhold av enzymer og mineraler og annet go'stæsj, men ikke helsekost.
Mrs. Bouquet Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Det inneholder vel noe postivt, men det negative veier ikke opp for det postive, i alle fall ikke her til lands som vi får i oss de næringsstoffene vi trenger gjennom annen mat.
Diva Muffin Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Pappa elsker honning og brunost på brødskiva.. Og det kan vel neppe bli mer usunt enn det. Små barn kan få spedbarnsbotulisme av honning.
MGT Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Man skal hvis ikke gi honning før etter de er ett, min datter er 3. Men jeg er egentlig i mot å gi henne det, mens min mann og svigermor sier at det er jo sååå sunt å jeg er på jakt etter litt motargumenter :0)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er nå av den oppfatning at ingen pålegg er usunne dersom de brukes med fornuft! (Honning skal forresten ikke gis til barn under 1 år, men det vet du nok). Så lenge det kun brukes en gang iblant ser jeg ikke problemet. Det er sunne stoffer i honningen også, ikke bare søtt. Så lenge man har et variert kosthold ser jeg ikke problemet i å ha honning (eller til og med sirup) på brødskiva av og til! Men jeg mener sjokopålegg og honnikorn er lov iblant også jeg, så nå blir jeg nok kverket her :-) Vet bare hva jeg selv spiste som lita og har ikke tatt skade av et kosthold som hadde noen usunne elementer nå og da.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Bedre enn sjokade ol ;-) Men leste et sted at de hadde øket den anbefalte "aldersgrensen" til 3 år, så gutten vår som blir tra nå hvert øyeblikk fikk smake forleden.. Var ikke så populært men.. hehe
Tally Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Denne blir litt på siden, men hvis man har gress/pollenallergi så kan det hjelpe å spise lokal honning. Biene må ha flydd rundt i nærområdet og samlet pollen fra lokal fauna. Spiser man denne honningen jevnlig - og i god tid før pollensesongen - så kan allergien bli redusert eller helt borte. Ellers er det vel alt med måte. Jeg husker at vi pleide å skrike oss til å få sirup på brødskiva etter å ha sett Karius og Baktus, men det var ikke noe vi hadde lyst til å spise hver dag. Og det er i alle fall ikke noe jeg kunne tenkt meg å smurt på skiva i dag, he, he.
MGT Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2007 Aner du hvor du kan ha lest dette om 3 års anbefaling på å spise honning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå