Gå til innhold

I gangsetting eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor i morgen, og må da bestemme meg om jeg ønsker å bli vurdert for igangsetting. Er 4 dager over termin, men kan bli igangsatt fordi jeg har vært så dårlig gjennom hele svangerskapet. Noen her som har GODE erfaringer med igangsettelse? Føler alle som har blirr satt i gang, har hatt lange og smertefulle fødsler som ofte har resultert i keisersnitt..

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Jeg hadde en positiv og forholdsvis rask fødsel etter igangsetting. Ble satt igang 15 dager over termin. Tok 9 timer hvor tre og en halv time var en kant på 8 cm åpning. Var utrolig heldig, brukte bare to press og 5 minutter før pjokken kom ;-) Skal sies at jeg var moden, og ble igangsatt ved at de tok vannet (slapp gel for modning), fikk også drypp for å stimulere til rier. Disse var svært vonde og kraftige, men absolutt overkommelige..

Vannskelig å si hva som kan lønne seg å gjøre, men synes ofte at folk har hatt en positiv fødsel trass igangsetting.

Jordmor vil sikkert kunne hjelpe deg litt i valgets kval. Lykke til!!

Skrevet

Jeg har god erfaring!!! Ble igangsatt med nr. 1 og hadde en rask og relativt smertefri fødsel selv om jeg ikke hadde smertestillende. Ble satt igang med drypp med 2 cm åpning. Fra dryppet ble satt til jenta var ute tok det 4 timer. Helt supert. Har jo hatt en vanlig fødsel også. Den var MYE mer langtekkelig. Brukte vel 18 timer fra 2 cm til ungen var ute (i tillegg til ca.24 timer med rier for å få 2cm...) Og smertene var MYE mer intense og vondere enn de var når jeg ble satt igang.

Så min erfaring er helt motsatt av det du frykter: Hadde en MYE kortere, MINDRE smertefull og FINERE fødsel når jeg ble satt igang!!! Håper på det denne gangen også for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...