Reveenka Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 For gubben her har dratt til Frankrike på kurs og skal være borte fem dager!!!! Men jeg er lur jeg også, for jeg skriver det på kontoen for guttetur, og da har jeg masse kult til gode senere! c",) Men gudhjelpemeg så travelt det er.... hatten av for alle aleneforeldre!
Karomamma Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg synes du er flink, Reveenka!! Med fire småttiser så er det alle vi andre som skal ta av oss hatten og bøye oss i støvet for deg Forresten så er jeg enig i det du sier: all respekt i verden for aleneforeldre!!
Plutseliten :) Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Kjempelur er du som skriver det på kontoen Tenk så masse alenetid du samler deg opp...og husk rente. Vet det er slitsomt,men du kommer deg inni et system og rutiner,så vips så er han hjemme igjen,og så har jo egentlig gått veldig greit Lykke til uansett,og prøv å slappe av litt når du kan. Og du...sånn barnearbeid i form av rydding,bordekking,søppelbæring,støvsuging osv...det er lov ) Jentene synes sikkert det er gøy å hjelpe mamma"n. Klem
Reveenka Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for muntre heiarop, jenter! Men hvordan kunne jeg finne på å invitere alle hurpene på hurperace her hjemme på torsdag? Alle sammen har store barn og strøkne hjem og syns at alle leker å sånt helst skal være ryddet vekk om kvelden... Der er jeg langt unna nå, gitt. Og så kan vi føre på kontoen at tørketrommelen gikk ad undas i går, og det samme gjorde støvsuger'n... Æ gruest.... Noen som vil låne meg vaskehjelpen sin litt fort?
phantomet Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Du er selvfølgelig verdens beste soloflyvende mamma, så jeg tror nok at uken kommer til å gå bra. Når det gjelder hurperacet vil jeg komme med følgende forslag: Del ut solbriller til samtlige ved ankomst, så ser de jo ikke rotet. Sett en radio på badet, slik at de kan følge stemmene fra bokbadet for å finne toalette, Server drikke i store glass med sugerør, da blir det lite søl og fomling, og men noen magiske dråper oppi, er det ikek lenge før de kan ta av seg solbrillene... *ler* Eller du kan rett og slett møte damene med et stor smil, og si: "Velkommen jenter! Ikveld skal vi starte med hindreløp...Førstemann til å finne plassen sin i salongen slipper å spille "Tusen leker plukk opp!" Deretter blir det enkel bevertning ala XL1 og gullerøtter.... Eller du kan si: Vet det er kaos her, men vi hadde det så artig med Revemannen borte, at vi rett og slett ikke vil bruke den dyrebare jentetiden på trivielle ting som rydding og vasking. Sleng dere ned og nyt de deilige ostene og vinen, og pris dere lykkelige for at dere ikke er ham som må stille til dugnad første kvelden hjemme fra Frankrike!!! Uansett tror jeg damene er mest glad for å tilbringe tid med deg, enn de er av hvor pertentlig de forventer å finne revehiet. Uansett hvilke løsninger du velger, så heier jeg for fullt!!! Klem klem
trollet66 Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Den der hadde jeg sansen for du Phantomet!!!!!! Har hjemme trenger jeg snart bulldozer tror jeg........ GUbben bruker fritiden på jakt eller i sofean, ikke mye hjelp å få - og da blir det deretter
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Ja det er ikke for pingler det å være aleneforeldre!! Har prøvd det jeg og kan med hånden på hjertet si at jeg absolutt foretrekker tosomheten som voksen:-) Men faktisk, så har jeg alltid storkost meg når jeg har vært hjemme alene med barna når den andre voksne har vært bortreist på kurs etc. Da er det jentenes lekeplass - fullt og helt og det er superkoselig:-))
Maud Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg er også alenemamma nå. Stadig vekk, faktisk. Denne uka er det bare to dager, forrige uke var det fire, uka før der... Jeg prøver også å tenke at jeg skriver det på en konto, men skjønner ikke når jeg skal kunne få det godskrevet. Jeg har prøvd alenetilværelsen på fulltid også, men da var det bare storebror og meg. Vi hadde våre rutiner og det var ikke noe tomrom der, for vi var jo ikke vant til at det var noen andre som dro lasset. Nå derimot, synes jeg innimellom det er strevsomt. Særlig når storebror skal på fotball og jeg må kle på minstemann og stå ved banen sammen med ham og vente. Det er godt å være to!
Reveenka Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2007 Likte phantomets tips om hvordan forberede hurperace! Men er redd jeg stresset i vei med rydding og vasking og årnings - ny støvsuger hatr jeg vært og kjøpt inn og greier c",) Når det gjelder mammasoloflyvningen, ser det mørkt ut, jeg må kanskje fortsette litt til - gubben ringte og forteller at AirFrance muligens starter flystreik i morgen... Da håper jeg de venter til flyet hans har tatt av før de begynner c",)
Karomamma Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Huff da, stakkars deg! Fikk infomail på jobb i dag om Air France-streik fra 25/10 til 29/10. Håper for din del at det bare "warning", jeg leste ikke innholdet. Krysser fingre for at pappaen kommer hjem!!
Reveenka Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2007 Herregud! Han får sette seg på skranken til han får seg sete hos SAS eller no'! Fire-fem dager til blir slitsomt.... Han ringte før i kveld, og da var det visst ikke hundre prosent sikkert ennå, men det var "gode" sjanser for streik...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Krysser fingrene for at han kommer seg hjem i dag!!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Gummelillan Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 Ja, all ære for de som fikser aleneforeldretilværelsen. Har vært det selv til en liten snuppe, men det var jo bare superlett. En søt, liten, veloppdragen sak som da var hos pappaen sin annen hver helg. Har aldri hatt så mye fritid som da, jeg. Men nå med 3... Må sies å være for spesielt intr. Hørte forresten nettopp om en tidligere kollega med 3 barn som var blitt skilt. Kona hadde funnet seg ny og flyttet ut fra både mann og barn... Må sies at likestillingen har inntatt oss ;-)))
Gummelillan Skrevet 26. oktober 2007 #15 Skrevet 26. oktober 2007 4-5 dager ekstra.... Høres ut som kontoen din vil bli overbelastet!!!
Reveenka Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 26. oktober 2007 Skulle jeg vært alene om disse fire, kunne jeg hvertfall ikke jobbet før om et par-tre år, tidligst! Nå ser det heldigvis ut til at han kommer hjem i kveld, selvom det blir maaange timer forsinket. Tror jeg hadde nedlagt veto mot flytting til nye flammer - da fikk han heller bare bite tenna sammen og stå løpet ut c",)
Gummelillan Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 Jepp, enig med deg. Har advart Gummismannen at det ikke hjelper å finne seg noen ny om han skulle synes jeg begynte å bli litt "slitt"... Han blir IKKE kvitt meg så lett, nei ;-) hi, hi!
Natteravnen* Skrevet 26. oktober 2007 #18 Skrevet 26. oktober 2007 Ja det er mange ganger en skulle ønske å være to......... -kan idet minste gå å dusje når en vil.........he-he. Det er heilt håplaust her, lille turbo skal vere med på alt sjølvsagt, og søv ganske lett, og sia vi deler soverom så....... -ja det var kun et eksempel c",)
Natteravnen* Skrevet 26. oktober 2007 #19 Skrevet 26. oktober 2007 -prøvar av og til å ta en dusj når ho søv middag men då våknar ho garantert..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå