Gå til innhold

Alle troende/ ikke troende. SE HIT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte et sted at 90% har den samme tro/livssyn i godt voksen alder som det de ble oppdratt til. Stemmer dette?

Hvilken tro/livssyn har du?

og

Hva har foreldrene dine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer her.

Både jeg og foreldrene mine er muslimer

Skrevet

Nei, det stemmer ikke i mitt tilfelle.

Skrevet

Hva slags livsyn har dere da anonym 23:08? Er det stort sprik?

Skrevet

Tja, kan vel knapt bli større sprik...De er katolikker, jeg er paganist ;-)

Skrevet

både ja og nei, min mor er kristen og oppdro meg i kristen tro, min far var kristen, men ble senere ateist. Jeg selv er nå ateist (tror ikke at det finnes noen Guder)

Skrevet

hva er paganist? bare lurer jeg

Skrevet

Min mor er kristen, min far ateist, jeg ble oppdratt til å ta mine egne valg, og det gjrode jeg, jeg er muslim.

Skrevet

Ja, det stemmer.. Både foreldrene mine og jeg er kristne.

Skrevet

kristene foreldre. i dag er jeg muslim

Skrevet

Foreldrene mine er kristne, jeg er ateist. Lillebror er for øvrig kristen, mens søsteren vår er udefinert ikketroende ;)

Skrevet

Mormors foreldre var mormonere.Min mormor var Jehovas vitne,mine foreldre er kristne( i Den Norske Statskirke),mine 3 brødre står også der.Søsteren min er pinsevenn og selv har jeg vært muslim i 14 år.

• 2 uker senere...
Skrevet

Mine foreldre var vel personlig kristne...eg e Ateist.

• 3 uker senere...
Skrevet

Min mor er ateist, min far er muslim, og jeg er muslim

Skrevet

Sak66 hvordan fortoner det seg hos dere under familie sammenkomster?

Jeg vil ikke sette meg selv i noen bås. Min foreldre er kristne og medlemmer av frelsesarmeen det var også pappas foreldre. Min mammas foreldre var også kristne og med i indremisjonen.

Jeg har to brødre og en søster og bare en bror er fremdeles en del av frelsesarmeen. De andre to vet jeg ikke helt hvor står, det er ikke akurat noe vi pleier å prate så mye om i min familie. Tro er en personlig ting og ingen av oss har noe behov for å proklamere og preke.

Skrevet

Kristne og oppdro med Kristent...

Og jeg er fortsatt kristen.

Skrevet

Hei.Julefeiring f.eks.og andre feiringer med kristent innhold deltar vi ikke i.Vi sender presanger og ringer og ønsker god jul.Begravelse er noe annet,stiller i kirken i hijab,ingen som sier noe om det.Regner familien min som tolerante,de blander seg aldri og kritiserer oss ikke.På samme måte lar vi selvfølgelig de leve som de vil.Voksne må få ha sin personlige tro-ingen som misjonerer hverken i familiesammenkomster eller på besøk.

Vi må jo prøve å leve sammen i fredelig sameksistens på tross av forskjellene:)

Skrevet

Så bra. Det er synd når det blir sånn at familiemedlemmer ikke kan ha noe med hverandre å gjøre bare fordi de har forskjellige relgiøse standpunkter.

Skrevet

Min far er ignorant men kunnskapsrik, min mor er troende men ikke-tilhørende, min sønn er katolikk og jeg er muslim.

:-) Så nei, ingen sammenheng mellom oss.... men det er tydelig å se at jeg har vokst opp i et hjem der vi er opplært til å respektere alles syn og tro.

Skrevet

Visste det ikke jeg heller ,men fant denne siden:http://www.geocities.com/hekseskolen/Paganisme.htm.,så får du som er paganist forklare litt mer.

Skrevet

Jeg ble døpt, men fikk ikke en kristen oppdragelse. Mamma og pappa går kun i kirken når det er noen i nær familie som begraves, og de er veldig åpene for alle relgioner

Jeg konverterte til Islam for 6 år siden

Skrevet

Min mor er kristen.

Jeg er agnostiker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...