Gå til innhold

Feirer dere FN-dagen i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer...

Vi er bedt på foreldresamling og lunsj i barnehagen i morra. Skal ha med oss mat fra landet vårt og barna oppfordres til å ha nasjonaldrakter på. Jeg vet ikke hvor mye folk følger opp, men jeg har nå funnet fram bunaden hennes...

Nå må jeg lage lefseruller med laks og snøfrisk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, jeg tenkte ikke på at det er stort sett her i byen det er flere nasjoner representert i barnehagen... De er så skjønne! I gruppa til Karosnuppa er det 4 stykker - tre bestemte blondiner og en skjønn liten gutt med foreldre fra Afghanistan. Gjett om han er midtpunktet i jentegjengen, Karosnuppa snakker om ham hver eneste dag :)

Gleder meg til å være med dem i morra! Nå har jeg laget lakseruller (og spist opp alle endestykkene....).

Skrevet

Kunne faktisk ønsket at det var litt mer kulturell blanding her... Du vet... når det dukker opp en person her i bygda som er litt mindre bleik enn oss andre.. da blir det nesten furore. Snuldermannen fortalte en histore fra jobben.... En meget svart mann dukket opp.... ett pensjonistpar var der samtidig - disse glodde så de omtrent snublet i rullatoren....Da snudde den mørkeste mannen seg mot dem og sa med mye humor.. Do not bee afraid... I am just a negro .... Antageligvis så var det engelske språket vel så avskrekkende som fargen;=)

Skrevet

Vi feirer FN-dagen, men i mindre omfang enn dere. Er ikke all verdens kulturelle blanding her oppe i høyden heller... Jeg har vært på foreldrekaffe, der vi kjøpte boller og kaffe til inntekt for innsamlingsaksjonen i helgen. De solgte også kunst barna har laget og en del bøker.

Hi hi - må le av Snulders historie om det gamle paret og den svarte mannen. Trodde faktisk det var noen innvandrere der oppe på landet også ;-)

Skrevet

Så hyggelig markering da!

I barnehagen her er det ikke feiring av dagen, men nå går jo lille rosa på småbarnsavd, så mulig det har noe å si...

Ellers så tror jeg også det nok hadde blitt veldig mye norske drakter og matretter, for det er ikke mange fra andre land der......faktisk ingen på avd til lille rosa...

Ha en flott feiring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...