LisaColli Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 skjønner ikke helt prinsippet. noen som vil forklare meg? er det positivt eller negativt i forhold til "vanlig" barnehage?
MammisOgTøffer`n Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Er ikke det åpen løsning da? elelr tar jeg helt feil nå...... Ville ikke hatt min 1 åring i det, men nå vet jeg svært lite om det egentlig......kjenner folk som har barna sine og også folk som jobber der.......De er nå fornøyd da men..... Jeg ser for meg kaos, hvor barna er overalt,hehe........og for et ettåring kan det være litt mye og være med de større barna tenker jeg men....... Det er jo ikke helt sånn da, sikkert veldig positivt også....de store lærer omsorg og de små har noen å se opp til!
ALIICE Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Har desverre ingen god erfaring med base bhg. Jeg mener det blir for store grupper og areal for en 1 åring å forholde seg til.
LisaColli Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 ja det er kaos jeg ser for meg jeg også.. og den basebarnehagen i nærheten her har 8 avdeliger med ca 14 barn hver, hvis jeg ikke leste feil.. det er mange barn det! synes det høres litt skummelt ut for en ettåring..
LadyLuck & Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 basebrnehage= baser istedenfor avdeliger. På tvers av alder. barna bestemmer mye selv. Feks. tegne/formings base, matlagningsbase osv, men du vil alltid ha en kontaktperson å forholde deg til. anbefaler det vel helst til eldre barn,
2 søte småpiker Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Hei. Jeg var veldig skeptisk da det begynte å komme basebarnehager her. Men her er alle barnehagene i nærområdet blitt/skal bli baser, så det var ikke store valget. Heller ikke bare bare å få plass..Men, jeg synes det fungerer veldig greit i vår barnehage ihvertfall. På mini sin base er det 26 barn. De er fordelt på 2 team, men er stort sett samlet, bortsett fra ved måltider og spesielle aktiviteter. Hver ansatt har en gruppe på fire barn som de er primærkontakter for. Selv om det er barn i alle aldre er de ganske aldersdelt, bortsett fra ved måltidene og ved en lekestund fra halv fire til ca fire. Det fungerer veldig greit synes jeg. Nå var mini 18 mnd da hun begynte da, men det ser ut som om de små har det veldig greit også. I vår barnehage har de foldedører slik at de kan dele rommet og skjerme de små feks.
Dufter som en petunia:) Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Min 2 åring går i en basebarnehage og det er denne barnehagen som har desidert best omdømme her vi bor. Hvert barn tilhører en base der de spiser alle måltider (med mindre det er noe spesielt som de feirer da spiser alle sammen). De forskjellige basene har ulike aktiviteter, og leker så barna kan selv velge hvor de vil leke, med hvem og de velger selv hvis de heller vil leke ute. (De har faste tider da alle må være ute og, men kan også styre dette selv). Vi er utrolig fornøyd med denne barnehagen og alle i personalet. Her er det ikke noe rot og kaos i hvertfall. I denne barnehagen går det et par små som er 1 år og hver gang jeg er der er det de samme damene som passer på, holder det i hånden, har barnet på fanget osv. De hadde før adskilt avdeling for de minste, men da ville bare de større inn dit og de minste ville ut å leke med de store så dette droppet vi. Vår jente trives veldig bra og vi er strålende fornøyd med denne barnehagen! Alt kommer jo an på hvordan personalet er å hva slags rutiner de har, men dette gjelder jo uansett hvilken form for barnehage barnet går i. Du får ta deg en tur å titte på barnehagen å snakke med personalet. Lykke til.
Gjest_1001 Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Det høres ut slik som barnehagen til min gutt på 18 mnd. Og han storkoser seg. Er 112 plasser i den, de er delt opp i ulike avdelinger men har fellesrom og diverse og felles uteareal. Og min er på gruppe med 0-6 år, og det er kun 2 av avdelingene som har det slik, men alle de andre er missunelige ettersom de ser hvor mye bedre det er for barna i de gruppene enn de som er delt 0-3 og 3-6.
LisaColli Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2007 men hva om de 4-5 barna en har ansvar for løper i hver sin retning? hehe.. har vært i åpen barnehage med snuppa, og ser at hun trives med eldre barn!
2 søte småpiker Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Alle de ansatte passer jo på barna, men hvert barn har en hovedkontakt som de kan forholde seg til. Det er jo ikke andre regler for hvor mange barn det kan være per voksen. Barnehagen har også en person som patruljerer uteområdet, og har overblikk om det skulle skje noe.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg jobber i base barnehage. Hører en del skrekkeksemplar som fullt kaos å alt det der. Slik der det ikke hos oss i allefall. Her er det 4 baser fordelt på 2 etg. 3 baser med barn fra 0-3 og en base med barn fra 3-6. Hver base har sin "avdeling" for å si det enkelt. Der intaes alle måltider og annen aktivitet hvis man føler for det. Dørene mellom basene åpnes når barna vil det selv (vi brukte lang tid på innkjøring og åpnet ikke dørene før barna var trygge, ny bhg) Så hos oss er det rolig synes jeg da. Men hørte om ei som skulle begynne i basebarnehage her som hadde fått beskjed om at de ikke skulle ha noen faste voksne å forholde seg til, de skulle bli kjent med alle med en gang. Hos oss har alle barn en primerkontakt. Vi har flere barn under 1 år vi og det går supert det altså =)
LisaColli Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. oktober 2007 okei:) huff så skummel tanken på at "den lille babyen" min må i barnehage er! hehe
LisaColli Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 23. oktober 2007 malin82, kan jeg spørre hvilken barnehage du jobber i? ser at du bor i bartebyen:) den barnehagen jeg tenker på er Brøset Barnehage, vet du noe om den?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 23. oktober 2007 #15 Skrevet 23. oktober 2007 Nei, jobber ikke i den.. Har sendt deg pm =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå