Polyxena Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Ikke på ungene eller meg, heldigvis, men på stueplantene. Masse! Og jeg som nettopp har brukt en liten formue på planter for å få det hyggelig her Går det an å ta knekken på faenskapen, eller er det bare å hive hver eneste buskvekst? Har satt dem ut på verandaen så lenge, og det nærmer seg raskt null på gradestokken. Tåler lusa kuldegrader? Vet at ikke alle plantene gjør det, men kanskje de som står det over er lusefri i morgen? Eller?
Polyxena Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 23. oktober 2007 Ingen som vet hvordan man kverker lus på stueplanter?
mamma i sør Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Kan få kjøpt lusemiddel som heter Provado eller Permetrin insektsspray da dreper du dem. Ellers ta sjansen på at lusa dauer i natt ute og ikke plantene. Hvis det er noen planter du må ha ville jeg ha spraya dem ellers kasta dem. Lusa kan komme inn nå .når det blir kaldt ute. Husk å vaske godt i vinduet og blomsterpotter.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Spray med grønnsåpevann!! :-) Og så legger du kaffegrut i bunnen/ved roten på platen, om du tror de kommer tilbake..!
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 1l vann 0,5 dl grønnsåpe 1 ts bakepulver Jeg har tatt det på en vakum spruteflaske og det er nesten gøy å gå rundt å se lusene falle... For de ramler nesten av idet du spruter det på! Fant dette på en nettside.... Jeg fikk et tips om i stikke en fyrstikk opp ned,altså med svovelen ned,i jorda.Og vanne med vann tilsatt 1 tsk salmiakk pr liter vann.
Northernlights Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Du kan dusje dem med vanlig vann først i badekaret og spraye de fleste lusene av sånn. Deretter spraye med grønnsåpevann mens de fremdeles er i badekaret.(slipper du mye søl)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå