Gå til innhold

Argh! LUS!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke på ungene eller meg, heldigvis, men på stueplantene. Masse!

Og jeg som nettopp har brukt en liten formue på planter for å få det hyggelig her :(

Går det an å ta knekken på faenskapen, eller er det bare å hive hver eneste buskvekst? Har satt dem ut på verandaen så lenge, og det nærmer seg raskt null på gradestokken. Tåler lusa kuldegrader? Vet at ikke alle plantene gjør det, men kanskje de som står det over er lusefri i morgen? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet hvordan man kverker lus på stueplanter?

Skrevet

Kan få kjøpt lusemiddel som heter Provado eller Permetrin insektsspray da dreper du dem. Ellers ta sjansen på at lusa dauer i natt ute og ikke plantene. Hvis det er noen planter du må ha ville jeg ha spraya dem ellers kasta dem. Lusa kan komme inn nå .når det blir kaldt ute. Husk å vaske godt i vinduet og blomsterpotter.

Skrevet

Spray med grønnsåpevann!! :-) Og så legger du kaffegrut i bunnen/ved roten på platen, om du tror de kommer tilbake..!

Skrevet

1l vann

0,5 dl grønnsåpe

1 ts bakepulver

Jeg har tatt det på en vakum spruteflaske og det er nesten gøy å gå rundt

å se lusene falle... For de ramler nesten av idet du spruter det på!

Fant dette på en nettside....

Jeg fikk et tips om i stikke en fyrstikk opp ned,altså med svovelen ned,i jorda.Og vanne med vann tilsatt 1 tsk salmiakk pr liter vann.

Skrevet

Du kan dusje dem med vanlig vann først i badekaret og spraye de fleste lusene av sånn. Deretter spraye med grønnsåpevann mens de fremdeles er i badekaret.(slipper du mye søl)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...