Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem pleier man å be på dåp? Er det bare familien eller kan man be venner også? Og sender man takkekort for gavene på dåpen? Jeg og mannen min var uenige der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige her i Nord Norge er å be familie og venner, familie med søsken , foreldre besteforeldre(litt kommer det jo an på størrelsen på familien).

Sist vi hadde barndåp var vi ca 30 med stort og smått, men så har mannen min stor familie da..... Vi serverte koldtbord og kaffe til alle sammen, men hadde vi vørt flere enn 30 måtte vi nok delt det opp litt slik at de næreste ble invitert på koldtbord og de så ikke var fullt så nært til kaffe.......

Takkekort for gaver er en fin ting å gi og troro nok det er ganske vanlig tror jeg....

Vi skal ha barnedåp ved første anledning etter at barnet er født og hvis alt går normalt......

Skrevet

familie og evt nære venner kanskje? kommer litt an på hvor stort dere vil ha det/hvor mange det blir

det er ganske vanlig med takkekort (som ved konfirmason og bryllup)

tror nesten folk forventer det faktisk....?

Skrevet

Vi hadde familie og faddere i dåpen ! Vi var 30 stk , så jeg så ikke anledning til å ha flere venner enn fadderene .

Og det er vanlig å sende takkekort !

Skrevet

Vi har gjort det slik at kun faddere har vært til middag, så har resten av familien kommet til kaffe. Slik har vi måtte gjort det av hensyn til det økonomiske

Skrevet

har hatt en dåp selv og vert i mangen, men har aldri fått takkekort eller noe slikt..tror ikke det ver så vanlig her..gir heller takkekort for sengmaten vi..

Skrevet

familien, og de nærmeste venner som eventuelt skal være fadder...kanskje?

Skrevet

Når min søster hadde dåp, så var kunn nermeste familie bedt til middag. å så kom tanter, onkler, søskenbarn og evt venner til kaffe og kaker;) hvis dere velger andre faddere enn familie medlemmer så blir disse også selfølgelig bedt til middag;)

Skrevet

Ber nærmeste slekt,søsken med følge,foreldre,besteforeldre og faddere.

Sender ut takkekort ja:-)

Skrevet

Vi haddde bare familie, men synes det er fint å invitere noen venner også. Kommer til å ha venner som faddere med denne nr2. Vi hadde koldtbord og kaffe med kaker etterpå. Sendte takkekort etter dåpen som takk både for barselgaver og dåpsgaver! Droppa altså takkekort rett etter fødsel, og tok med alt i kortene etter dåpen.

Skrevet

vi ba bare familien våres, og ingen venner.......

og jeg trodde det var vanlig å sende ut takkekort etter dåp.....

vi tok to fluer i et smek å sende takkekort for barselgave og dåpen...

dere som ikke sender ut takkekort etter dåpen, sender dere ikke takkekort etter barselgaven heller da???

Skrevet

Du ber vel egentlig de du har lyst på, men det som er vanlig er den nærmeste familien, foreldre, besteforeldre, søsken på begge sider og evnt nære tanter og onkler, men det er vel ikke så vanlig igjen...

Venner kan man gjerne be. Vi har hatt og skal ha venner som er faddere og da er de en selvfølge, men helt klart de nærmeste vennene våre og de som er faddere til de andre barna skal bli invitert.

Takkekort etter dåpen! JATAKK!! ... blir nesten skuffet jeg hvis man ikke får sendt takkekort både etter visitt og dåp... litt gammeldags der... men det er jo veldig koselig da :)

Skrevet

Her ba vi familien (stesøsken o.l å)

Vi ba ingen venner

Vi sendte takkekort for gavene etter dåpen

Skrevet

Vi kommer til å be barnets besteforeldre, oldeforeldre, onkler/tanter og faddere. Tar ikke med onkler/tanters barn, da de er over komf.alder alle sammen og det ville blitt maaaaange og for dyrt - og for fullt for huset.... Vi blir vel da ca 22 + faddere. Kommer nok til å velge noe så enkelt som snitter og kaffe/kake. Skal ha det hjemme.

Skrevet

Vi kommer til å be foreldrene våre, søsken med følge og barn, noen fettere og kusiner, tanter og onkler og besteforeldre. Evt venner som skal være faddere. Det er det som er vanlig her, men man gjør selvsagt som man selv syns er best.

Takkekort er vanlig, gjerne med bilde av den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...