Gå til innhold

Dior-pels!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå velger jeg å være anoym sånn i tilfelle...

Jeg har fått en ny venninne her jeg har flyttet til nå, og hun har så mye penger! Det vil si mannen har mye penger. I dag fortalte hun at hun hadde kjøpt Dior pels til datteren på 2 år i fjor vinter. Jeg syns det er kjempefestlig!! Hun syns det er kjipt å bo her vi bor fordi det bare er HM og Lindex og sånn her. Og noen få nisjebutikker. Jenta hennes på 2 år går i Dolce og Gabbana klær! Og Burberry lue.

Det eneste negative med å være hennes venninne er at jeg ikke vet hva jeg skal gi datteren i julegave... Hun har selv sagt at hun vil kjøpe gaver ut fra hennes egen økonomi, og at alle burde gjøre det!!

I dag fikk jeg en pose med klær som var ubrukte! Hun hadde fått klær i gaver som hun ikke ville bruke. Hun ville kjøpe alt selv. Blant annet en Legobukse til 300 kr med prislappen på!

Hun har skikkelig bruk og kast mentalitet, og jeg blir litt skremt av akkurat det da, men hun gidder ikke ta vare på ting når hun kan kjøpe nytt!

Håper jeg kan arve vognen hennes. Den så skikkelig god ut ;-)

Jeg høres sikkert veldig misunnelig ut, men det er jeg ikke altså!! Måtte bare fortelle det. En alenemamma og en designermamma. Jaja, hun syns jeg er kjempefestlig også og det er jo det viktigste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æsj pels----

folk må få gjøre som de vil og som de har økonomi til. Kjempe fint for deg som sikkert for arve masse flott tøy da:) Jeg har og en del av slekta mi - veldig langt ute - men som syntes det er så stas at jeg har fått baby - så der dukker det opp dyre merkeklær titt og ofte...gjør ikke meg noe, ville aldri brukt penger på det selv, men lar jo ikke akkurat være å ta i mot en gave selvom jeg syntes det er unødvendig å kjøpe sååååå dyre klær som er for småe på 2mnd..hehe :)

Syntes du skal kjøpe en gave som du har råd til og som passer til en to-åring. Burde ha lært å være takknemelig for alt man får selvom man har masse penger :)

Skrevet

Jeg synes det er helt forkastelig. For det første er pels helt unødvendig og en grotesk greie. For det andre er det en ressurssløsing som jeg ikke eier respekt for. Her kastes penger ut av vinduet for å kle et lite barn opp i designerklær. Hårreisende. Hvordan denne damen kan ha samvittighet til det er utenfor min forstand.

Jeg kommer fra en priviligert familie. Personlig har jeg ikke spesielt god råd, men mitt barns tanter og besteforeldre har til dels svært mye penger. Jeg har nektet dem å kjøpe design til mitt barn. En sånn overfladisk livsstil vil ikke jeg være en del av, og mitt barn skal heller ikk eoppdras til å tro at det er ok.

I barnehagen der jeg har mitt barn er det en mamma som kler sin lille datter i design.. og er veldig opptatt av å fortelle alle at det er ekte.. "ikke billige kopier" Jeg lurer på om denne damen ser all himlingen med øynene som foretas bak hennes rygg. Det verste er likevel at hennes egentlig svært søte datter nå er supeopptatt av å fortelle alle at hun har designklær. Flotte verdier å gi barna sine!!

Jeg unner meg gjerne luksus selv jeg, og jeg er så heldig at jeg har familie som skjemmer bort meg og ungen min, men et sted går grensen. Min grense går ved å la dyr lide for å kle meg og barnet. Og dessuten har jeg ikke samvittighet til å ikle mitt barn et plagg som kunne gitt livreddende medisin til en hel landsby i Afrika.

Jeg synes en sånn mentalitet er kvalmende.

Skrevet

Jeg er helt enig. Det er litt kvalmende at noen er sånn. Fikk selv en Levi's kjole da min ble født, men har enda ikke fått brukt den (den passer ikke enda). Er litt skeptisk til å bruke den. Det er jo en gave, men vil jo ikke at folk skal tro at det er kun merkeklær som gjelder for meg.

Selv om jeg har en forkjærlighet for Nøstebarn sine klær (dyre men drøye og deilige)

Skrevet

haha for ei dame :D Det kunne ikke falt meg inn å kjøpe noe sånt (pels) uansett hvor mye penger jeg hadde hatt. Men greit for deg da, alltids noen å arve litt fra ;)

Skrevet

Hehe:) Jeg kjenner også en som er sånn. Kan til nød handle på HM, men kommer i barnehagen med flashende D&G gensre, bukser og merker her og der. Jeg må av og til tenke meg godt om fordi jeg vet jeg har sett merket før, men det er ikke sånn at jeg husker det med en gang.

Der jeg jobbet før hadde vi en gutt som gikk utelukkende i Lacoste klær. Familien hans var verdens nydeligste, men de hadde vel bare penger da.

Pels på små barn er jo ekkelt da! Pels i seg selv er jo egentlig ikke bra. Nei, fysjom!

Her går det i arve-klær, både fra hit og dit, men ikke fra noen kjente designere... Dessverre ;-)

Levis kjole hadde jeg ikke brydd meg om. Den hadde jeg tatt på og kost meg :)

Skrevet

Stakkars unge. Ja, noen foreldre har helt feil fokus dessverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...