bente69;) Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Driver å småplanlegger nest sydentur, som blir i september mnd. Etter å hvert 2 år i Spania ønsker vi nå å komme oss til Hellas igjen. Vi ønsker å reise til et sted vi ikke har hvert før, vi har hvert på flg steder; Korfu(Gouvia), Kreta( Agia Marina, Platanias, Agii Apostoli, Stalis, Rethymon), Zakynthos (Laganas), Skiathos (Skiathos by), Parga, Santorini (husker ikke hva plassen het) Er disse plassene jeg kommer på i farta. Hvor vil du anbefale at vi reiser? Vi er to voksne og ei snuppa som da vil være drøyt 4 år. Vi ønsker oss en fin strand, litt utvalg i resturanter og noen shopping muligheter:)
Kjempeglad mamma Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Hellas er digg, mitt favorittferiested, definitivt! Har vært på øyloffing en del ganger, men ikke med barn - men Naxos, Paros og Antiparos passer godt for dere. Ellers er Amorgos, Milos og Sifnos nydelige øyer, men ikke så enkle å komme til kanskje. Skopelos og Allonisos er også fine - men strendene er kanskje litt steinete. God planlegging - og ikke minst; god tur! Heldige dere - kjenner det rykker i reisefoten!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Bestill flyreise til Aten og ta båten ut til øyene. Øyhopping er avslappende og kjempekoselig. Sted å bo finner dere når dere kommer dit dere skal. Naxos og Paros anbefales på det varmeste!
bente69;) Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for gode tips:) Burde skrevet i innlegget mitt at jeg ikke vil til en øy/sted med flyplass. Frister ikke med båtreise etter flere timer på reisefot. Hvertfall ikke enda (med tanke på snuppa).
St.Sunniva Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Karpathos er en veldig fin øy med masse hyggelige mennesker. Ikke så stor heller, Transfer ca 30 min fra flyplassen. Karpathos By er jo der det skjer mest, men i Amopi så er det såååå flotte strender. Har man leiebil tar det kanskje 10-15 min å kjøre inn til Karpathos By :-) Apollo har et anlegg i Amopi som heter Aegan Village, som er fantastisk flott og barnevennlig...Kort vei ned til strendene.
3 blå Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Når jeg var ung var nok Ios favoritten...men jeg kommer nok aldri til å ta med meg min gutt der, nei Jeg ville nok reist til Paros eller Naxos, og selv om du må ta en liten båttur er det nok verdt det, for det er så deeeeilig der :) God tur da
¤ my precious ¤ Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg vil anbefale Chios, kjempe trivelig, liten øy.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Mente du at du ville til en øy med flyplass kanskje? hehe ;o) Vi har hus på Halkidiki - knallfint! Vil da anbefale Hanioti by - flotte strender og bra shopping + 1 time til flyplassen i Thessaloniki. Det er kun Lilleput reiser som flyr charter dit... Ellers er Korfu også veldig fint!
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Kreta, Agios Nikolaos er kjempefint! Ellers er jeg veldig glad i de litt mindre øyene, Antiparos, Paros, Skopelos, Zakynthos osv, men ikke alle er veldig barnevennlige... Særlig ikke om dere skal ha med vogn, men om snuppa er 4 trenger dere kanskje ikke..? ;-)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 ÅÅh, anbefaler også Hanioti på Halkidiki!! :D KNALLfint med barn!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Vi liker best byferier, så Athen.. Forresten tar det ikke lange stunden med buss ut til stranden og "sydenlivet". Får litt i pose og sekk.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Dra på øyloffing til paros, antiparos og naxos. Det enkleste er da å fly til Santorini og ta det derfra. Santorini er ei herlig øy, men har ikke strender som passer små barn! Naxos derimot har en herlig, stor og langgrunn strand. God tur!
wirre;o) Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 Skiathos! Den grønne øya! PARADIS på jord, med europas hyggeligste mennesker. Har ett sinnsykt antall strender, langgrunne er de også iallefall de fleste av dem. Fantastisk god sjømat, men også standarmat. Finn de restaurantene som ikke liker i turistgatene. Litt shopping er det, mest smykker og antikviteter. Handlegata er full av liv hele døgnet. Kan bare ikke skryte nok av denne plassen! Tror muligens saga chartrer dit, vi reiser ikke charter. Kjenner noen som er venner med en hotelleieren her. Sjekk: http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?categoryid=1®ionid=-1&countryid=9200&areaid=13416&resortid=9282&hotelid=37563&itemId=37563&filterOnCategoryId=2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå