Gå til innhold

Naar boer de sove hele natten, uten mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg saa paa Karin Naphaugs innslag paa tv2 og leste nettpraten, fikk jeg inntrykk av at kanskje en 4-mnd baby burde sove hele natten uten aa bli ammet.

Er dette riktig tror dere? Jenta mi er litt over 3 mnd og jeg ammer henne som regel rundt kl 23, 03 og 06. Hadde vaert skjoent om det var en maate hun kunne sove rundt paa, hvis hun kan gjoere det uten aa "ta skade" av det (at hun ikke trenger mat om natten).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neineinei. Overse henne:) De fleste er over 6 måneder og får ett eller to måltider med fast føde før man burde begynne å tenke på å avvenne. Skjønner godt at du lengter etter søvn, men det er vanlig å måtte amme på natta i den alderen:)

Skrevet

Når de nærmer seg året, men noen fortsetter til de nærmer seg 2 år. Mange velger å avvenne allerede ved 6mnd. men det er til foreldrenes beste, ikke barnets. Men IKKE gjør noe før den tid i hvertfall:)

Skrevet

Det er ikke sikekrt at du sover noe bedre selv om du slutter å natt-amme. Vi sluttet for 2 måneder siden og er fortsatt oppe med en gråtende baby 1-2 timer hver natt.

Skrevet

Min gutt sover hele natten nå. han er 3 mnd og sovner fra mellom 18.30og 19.30 og sover til ca 06.00- 06.30. Nettene hans ble bare lenger og lenger. veldig individuelt dette her tror jeg. men han får mme da. spiller sikkert litt inn det også

Skrevet

min gutt er 2 mnd. han får mat i 22-23 tiden på kvelden og så ca kl 6 igjen. De trenger jo ikke nødvendigvis mat om natta. iallfall hvis de legger på seg fint.

Gutten min er 60 cm og ca 6,2 kg og jeg ser ingen grunn til å gi ham mat kl 3 når han blir fornøyd når vi gir ham smokken.

Skrevet

Hm ja, jeg provde aa gi henne smokken i natt, men hun spyttet den bare ut. Hun spiser jo godt ogsaa, er ikke saann at hun sovner med en gang jeg legger henne til.. Nei, jeg tror jeg fortsetter i hvert fall noen maaneder til foer jeg tenker saa mye mer paa dette :-) Men har noen venninner hvis babyer paa samme alder sover hele natten naa.. saa tenkte kanskje jeg gjorde noe "feil"..

Skrevet

Vi "tvangsluttet" med nattamming med vår første i sjumnd alderen.

Dette var da problemene startet hos oss.. så lenge jeg matet så tok det ca ti min så sov vi alle sammen igjen, men etter at jeg sluttet så skrek han i 3-4 timer hver eneste natt. Og det pågikk i ca ett år.

Kan fortsatt våkne nå, men da er det bare fordi smokken mangler og slikt. (han er 2,5 år)

Jeg vet ikke hva som er rett og galt om vi burde ha sluttet tidligere eller ventet lengre. Men har en på 2 mnd nå og han får mat ca hver 3 time. Syns ikke det er noe problem denne gang heller selv om jeg gjerne skulle hatt natta mi.

Men er livredd for den dagen vi må slutte..

Så tar gjerne imot gode råd jeg også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...