♥lurelure♥ Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Får vel satse på fødsel da jeg:) For her blir det nok overtid....
metteflette Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Det er forsket på dette og det er en sammenheng mellom fødsel og fullmåne.. Flere som føder da enn andre dager. Jeg satser på neste fullmåne jeg, litt tidlig ennå
Luna** Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Yes!! men noen nevnte noe om 2 dager etter fullmåne. Den må "virke"...
Ezmeralda Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har pakket bagen og har "planlagt" fødsel på fredag. :-)
saray Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 det er ikke overtro men en faktum at det faktisk er rundt fullmåne det fylles opp på fødestuene. har termin 9 nov men håper han kommer den 28 oktober for det er min egen bursdag:D
Bajs! Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Satser på å la fullmånen "virke" og at den lille sier hei til verden på søndag (28.oktober). Det var nemlig bursdagen til min bestemor, som døde for 13 år siden... Har ul-termin 2.november, men egen termin 27. oktober, så hvem vet ) Ungen er estimert til å være litt liten da, så det beste er vel om den får bli der inne lengst mulig... Men er så UTOLMODIG!! Vil møte den lille vennen vår NÅ!!
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Passer meg ypperlig, har nemlig termin fredag :-) Men har foreløpig ikke noen sikre tegn på at noen verdens ting er på gang, så derfor satser jeg på den fullmånen :-) Lykke til alle sammen.
vero:o) Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 å har det og noe å si ..det viste jeg ikke har ul termin 6 nov..men mens termin 28-29 okt ca...satse på det da ,,tviler
smackazz Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 er faktisk motsatt av det dere sier...det er forska på og de fann ut at månen ikkje har noe innvirkning på fødsler
tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 åh..spennende!! min menstermin er nå på fredag (UL termin neste fredag, men den tror jeg ikke noe på!) jeg har også (som ei over her) 'liten' baby i magen, så var på vektkontroll idag og da sa legen at om babyen hikker, kan du være sikker på at fødselen IKKE starter de neste 3 timene hvertfall;) så, om det er lite/ingen hikking, kan det altså være noe på gang
smackazz Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Fullmåne på fødestua Om månen ikke gjør folk mer voldelige, kan man jo kanskje heller tro at det kan virke inn på annet vis. Mange personlige vitnemål tilsier f.eks. at fødestuene har det spesielt travelt rundt fullmåne. Nå er det bare det lille problemet med personlige vitnemål at de er så lett påvirkelige av hva folk tror. Og hvor mange følger egentlig så nøye med på månefaser? For å sjekke den utbredte forestillingen om fødselsopphopninger rundt fullmåne, sjekket George Abell og Kenneth Greenspan alle fødsler (like under 12000) ved fødestuer på UCLA i California fra 1974-1978. De testet både med og uten tallene for fremprovoserte fødsler, uten at det gjorde noen forskjell. Månen hadde ingen påviselig effekt. Fødselstallene holdt seg jevne i alle faser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå