Gå til innhold

Ullbody med bomull innerst

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Cubus har jeg sett dette, og tenker at det må være supert til mini som sliter med litt eksem og ikke bør ha ull rett på kroppen.(huff,lang setning!)

Er disse bodyene like isolerende som 100% ullbodyer? Ønsker jo å ha den samme kvaliteten og egenskapen som ulla har.

Noen som vet?Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Jeg er ingen ekspert. Men magefølelsen min sier at det er absolutt best isolerende med ULL innerst.

Men det er jo et GODT alternativ for de som evnt. sliter med eksem da, som du selv har erfart :s (bomull innerst). :)

Jeg går for ull innerst.

Skrevet

Skulle gjerne godt for ull innerst ja, men gjorde den blemma en gang og da ble mini helt flammerød på de utsatte stedene.Huff:(

Konklusjonen er vel at 100%ull er best, men det er vel et godt alternativ?

Noen som har prøvd dem?

Skrevet

Vi har de, er superfornøyd. Og de er jo uansett mye varmere enn vanlig bomull-bodier:) Synes det er et bra valg når du har en baby som ikke tåler ull.

Skrevet

Godt å høre:)

Da blir det slike, og ikke var de dyre heller:)

Takker!

Skrevet

Foretrekker ren ull selv, men om barnet ditt ikke tåler ren ull inntil huden, så må jo dette være et veldig bra alternativ.

Skrevet

vi kjøpte ulltøyet(peanuts) fra cubus på salg og bruker nå ingenting annet! knallbra!

Skrevet

Jeg har også brukt de fra cubus, og er kjempefornøyd. Fine er de også, de rosa og blå med striper.:)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Til små babyer som ikke svetter veldig mye er ull med bomull innerst et godt alternativ til 100% ull dersom barnet sliter med eksem. Jeg har disse bodyene fra Cubus og liker dem veldig godt. De er såpas tykke at de varmer godt pga det også, men jeg synes de er litt smale så jeg ville vurdert å kjøpe en str for stor.

De har også bukser med og uten fot, de har luer og halser. Jeg har lue med klaff på ørene som jeg liker veldig godt for når hun ligger i vognen og snur på hodet følger luen med :)

Når barnet blir litt større og mer aktiv vil jeg heller anbefale ull i kombinasjon med polyester. Jeg vet at Devold har undertøy til barn (og voksne) med polyester mot kroppen og ull ytterst. Du har kanskje sett det for plaggene er lett å kjenne igjen for de er prikkete.

Alternativt ville jeg vurdert superundertøy med ull utenpå.(jeg har ikke testet Cubus sitt ull/bolull på større barn enn min baby, er veldig mulig det er supert)

Det finnes også klær i kombinasjonen ull/silke, jeg vet ikke om de er strikket sånn at det er silken som kommer inn mot kroppen.

Bomull har den negative egenskapen at dersom man svetter eller på annen måte blir fuktig så trekker det til seg fuktigheten og blir kaldt.

Polyesteren i devold sitt og i super undertøy frakter fuktigheten videre til neste lag som da gjerne er ull. Ull varmer selv om det er fuktig.

Ut ifra egen erfaring og kunnskap med klær i ull og klær i bomull så tenker jeg at "alt er bedre enn ingenting" og jeg ville ikke kledd barnet mitt i ull om det reagerte på det.Det er noen som ikke tåler ull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...