Sara Rompompei Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Klumpen min på snart 1 år har feber i dag. Han har vært skikkelig varm og sutrete i hele dag. Typiske feber-stønn og pesing. Noe som tyder på at han ikke har det særlig godt. Feberen har ligget på rundt 39 i hele dag. Jeg har ikke gitt ham febernedsettende enda. Har forsøkt å bade ham og ha på ham lite klær. Nå ligger han i vogna si her sammen med meg slik at han ser meg. Stakkars lille gutten min. Burde jeg kanskje gi ham en dose så han får slappe av litt? Vet jo at kroppen trenger feberen også....
Honningmelon Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg gir ikke paracet etter hvor høy feberen er (jo, hvis den blir veldig høy da), men etter hvordan allmenntilstanden er, og om de har ubehag. Ser jeg at de har ubehag får de paracet uansett om feberen er 38 eller 39,5.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 jeg gir når ungen virker utilpass.....hvorfor lide seg gjennom dagen tenker jeg.
Mille** Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg gir ved nedsatt almenntilstand, og sånn som du beskriver det ville jeg nok gitt for lenge siden. God bedring.
Pærefrø Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Etter at snuppa mi var inne på sykehus med feberkrampe, så fikk jeg beskjed om å gi paracet når feberen kom opp i 38,5 uansett..... men nå to år etter så kan den godt komme opp i 39 før jeg gir, og det er i samråd med lege. Men jeg ser allmenntilstanden ann da...
Meg + 2 prinsesser Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg hadde gitt han nå, han trenger roen.. De små trenger søvn også Jeg gir om feberen kommer over 39,5 eller om ho er i skikkelig dårlig form. God bedring til lille.
Sara Rompompei Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2007 Nei det er jo sant det dere sier... Tenker bare på det at feberen er der for en grunn... Han har det ikke særlig godt, men han har jo fått masse kos i dag da... Det er da noe. hehe Men jeg tror jeg får gi ham litt nå, så får han sove i natt
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Gi han paracet nå du, så får han noen timer med god søvn. Bare pass på at du ikke kler inn feberen når han legger seg for han kommer til å svette den ut. Hvis gutten min har 39 eller høyere i feber så gir jeg alltid paracet til kvelden/natten. Hvis jeg ser han har feber ca39. uavhengig av natt eller dag og han har tydelig ubehag av det; er sutrete og gir uttrykk for smerte så gir jeg også. Jeg har som en regel at har han over 39 i feber så gir jeg paracet.....Da kan han ha ligget en stund på feks.38.7 først..jeg vurderer hele tiden utfra formen hans i tillegg. Det er greit at kroppen trenger feberen, men det er like viktig at de små kroppene får slappet av. Hilsen sykepleier.
Sara Rompompei Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svar. Ser nå at jeg bare har paracet for 0 - 4 mnd liggende :S Går det greit om jeg gir ham f.eks 2 av den? Han veier rundt 9 kg
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 23. oktober 2007 #11 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg gir paracet når hun viser ubahag ikke klarer å roe seg og har feber. Jeg ville gitt han det.
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 23. oktober 2007 #12 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg gir lille gutt på 22 mnd stikk.pille da jeg merker han har feber fra 38,5+ Da han skal legge seg, så jeg vet at han får en god natte søvn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå