Gå til innhold

er jeg slem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva syns dere om å "utsette" lillegutt for vannkopp-smitte, i håp om at han skal få vannkopper mens han enda bare er 1 år og bli ferdig med driten? er det...slemt?

har hørt at det er verre for de med vannkopper til eldre de er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke slemt, kunne vurdert det selv;) Nå er han hjemme og det er enklere om han får det nå enn når han går i barnehage, i tillegg til at de blir mildere affisert når de er små.

Skrevet

Jenta mi på 6 1/2 fikk vannkoppa forrige mandag,va på skola for første gang i går,spent på om lillemannen på 14 mnd e smitta,e jo ikke sikkert.. =)

Skrevet

"til eldre" hehe. Særlig lur er du ikke, det viser du jo helt klart.. Hvorfor skal du utsette ungen for smitte? Det er jo bare ondskapsfullt. Det er ingen lov som tilsier at de MÅ få vannkopper og når de får det såpass tidlig er det ikke sikkert de blir immune mot sykdommen, så de kan gpdt få den igjen..

Skrevet

Hadde jeg glatt gjort. Nei, det er ikke sikkert at gutten din kommer til å få vannkopper som liten i det hele tatt, men du kan i hvert fall vedde på at han kommer til å få det som voksen når hans egne barn får det. Når de er små er det som regel mildere enn når man er voksen. Gutten vår fikk det da han var 13 mnd og hadde feber én kveld, pluss to vannkopper totalt. Flaks :)

P.S. Drit i sure anonym. Kan man ikke argumentere for sine meninger uten å angripe andres intelligens, så har man vel tapt i utgangspunktet ;o)

Skrevet

jeg synes ikke det er slemt. Han blir jo trossalt ferdig med det, det er værre desto eldre man blir. så du gjør jo han en tjeneste rett og slett;)

Skrevet

Jau: Søsteren min hadde et veldig svakt utbrudd av vannkopper,og da fikk mamma beskjed om at når de hadde så svake utbrudd kunne de få det på nytt.

Skrevet

Litt slemt, ja. Jeg ville ikke med viten og vilje utsatt ungen for det før hun ble eldre. Dette fordi ungen da ville kunne forstå hva h*n faktisk gikk gjennom. Jeg vet at de fleste har mildere symptomer når de er små, men man er jo ikke sikret dette. Selv hadde jeg vannkopper som 9-åring, og var dermed så gammel at jeg forsto at jeg måtte gjennom det.

Skrevet

Ikke slem, men ville ikke gjort det om igjen.. Jenta mi på 7mnd ble smittet-med vilje-fordi jeg hadde hørt at det ville gi mildere utbrudd når hun var så lita. 2 uker etter begynte det med ett par prikker, så 3 dager etter var hun så full av røde prikker at det ikke nyttet å telle engang. Hun klødde og gråt hele natta, og lå og vred seg uten å skjønne hva som skjedde. Vi hadde hvitvask, men det var ikke nok, så vi dro på legevakta for å få antihistaminer til babyer. Morgenen etter dro vi til legen og fikk anti-klø middel på resept, DA først roet hun seg..

Så ja, nå som jeg er i full jobb, så er det jo fint at vi er ferdig med vannkopper, men med litt bismak..

Skrevet

Jeg spørte helsesøster om det samme, og hun mente man ikke skulle utsette dem for dette med vilje før de var minst 3 år.

Skrevet

HI her! Har bestemt meg for å la det gå sin gang, og ikke smitte han med vilje! blir vel tidsnok smitta, og da får vi ta det når det kommer, enten det er i nær eller fjern fremtid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...