Süsse Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Er höstjakta over? Har dere overhodet hört noen gang at elgen plutselig angriper et menneske? Er de mer interessert i meg hvis jeg har hund? Er de snillere jo lysere det er ute? Skumringa er kanskje verst?? Dette er snakk om elger som ikke löper som en gal bare jeg kommer.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg syns vi bør ta konsekvensene av det og kutte elgbestanden. Vi kan ikke ha dem løpende løs når det går på liv og helse løs.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Tror ikke høstjakta er helt over. Ja har hørt om mennesker som er blitt angrepet av elg De er mest interessert i hunden din Tror ikke mengden lys avgjør om de er snille. Men om det fortsatt er jakt kan du jo skaffe litt mat til vinteren? Kommer gjerne på elgsteik.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Jakta varer frem til 31.10. Eller til kvoten er full.
Süsse Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har ogsaa hört om sinte elger, särlig med kalver. Men de kommer ikke bare durende helt uten videre? Det er elgkjött i fryseren og etter aa ha sett de rundt her kommer ikke jeg til aa spise noe av det. Sötenussepussedyrene.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Problemet er om du kommer for brått på dem. Så om du går tur med hunden i skogen og synger "se min kjole" ( den synger i alle fall jeg hele dagen) så er nok sjansen mindre for at du går deg på den.
Süsse Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg skal trampe litt ekstra og synge noen nydelig toner. Som jeg gjör naar jeg skremmer orm paa fjellet.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Eller skaffe deg bu-hund?
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Kjenner to som har blitt angrepet av elg. Men det er verst om våren, om du greier å komme mellom kua og kalven får hun panikk og tar deg. Elg løper fort. Når elg løper fort kan mennesker klatre opp på hustak uten stige - gammelt jungelord omsatt i livreddende praksis.
Willemo Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Var det du som var på tv i går, med den elgen som likte seg best inne på kjøkkenet :-) Jeg syns ikke de er så veldig søte akkurat. Hjortene er mye finere..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Hvorfor gå på jakt etter de teite dyrene. Du kan jo bare ha børsa med i bilen, du ser garantert 5 stk du kan skyte på vegen hjem. Da slipper de å bli påkjørt.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Elgpølse (spekepølse) er kjempegodt, men alikevel synes jeg ikke noe om jakt, på en sånn måte at jeg aldri ville gått på jakt selv i hvert fall. Men at enkelte mennesker skulle hatt skuddpremie på hodet, er en heeelt annen sak
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Elgoksen er farlig på høsten. Brunst, vet du. Pass deg så du ikke blir voldtatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå