1 høne i haneflokken-født Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 skal ha hvitmalt panel i taket med spotter, nye hvite profilerte lister i tak, rundt dører og vinduer, lys tapet og ny eike parkett........ men så.............. profilerte hvite eller profilerte eike lister på gulvet????? hjelp meg pliiiiiiiiz
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Smaken er som baken. Jeg ville hatt hvite.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Personlig synes jeg det er finest om listene følger gulvet... altså eikelister til eikegulv. Penere og mer holdbart er det også....
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg ville hatt hvite tror jeg. Gi følelsen av høyere oppunder taket
Tommage♀♂ Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Om du har vanlig takhøyde eller høyere ville jeg garantert valgt eikelister på gulvet. Har du lavere takhøyde enn normalt ville jeg valgt hvite
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Du må bare ha eikelister på gulvet hvis du har eikeparkett!! Ikke noe å diskutere en gang det ) Men seriøst, jeg synes i hvertfall det gir en mye mer helhet.
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Ville valgt eike-lister:)
AnneM. Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Hør på oppussingsmesteren... (meg) Hvis du har store rom kan du ha hvite lister. Hvis du har små rom bør du velge eikelister for å gjøre gulvet større. Dess høyere rommet er, dess finere vil det være med eikelister. Ellers avhenger det også en del av hvilke farger dere har på bilderammer og møbler. Hvite lister vil gjøre at rommene i enda større grad flyter ut og blir tåkete. Det kan gi et romantisk og lett preg. På den annen side kan det bli veldig kjedelig og anonymt hvis det ikke finnes noen fargeklatter i rommet. Eikelistene vil gi en varmere og lunere følelse, så hvis du plages av å kjenne deg kald eller hvis det er dårlig med gulvvarme, vil du føle deg varmere om vinteren og lunere med eikelister enn med hvite lister. Det er faktisk bevist at farger og materialer påvirker om man fryser eller er varm med opptil 3-4 grader!! Håper noen av disse opplysningene gjorde det lettere å velge? :-)
lille je Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Hvite lister blir fortere stygge, når du f.eks støter borti med støvsuger o.l--- Eikelister er hardere, og farga gjør at ikke ALT vises....
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #10 Skrevet 23. oktober 2007 Regelen er å ha lister i samme farge/material som gulvet.. Om du har veldig store og luftige rom kan du selvfølgelig ha hvite lister, men som oftest er det penest med eikelister til eikeparkett Er hvertfall det vi lærer på skolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå