Gå til innhold

om vennskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 5,5 år og går siste året i b.hagen. Han er en veldig smart gutt for alderen, en munter og følsom gutt, snill og omsorgsfull, men også litt usikker på seg selv. Det oppstår nesten aldri konflikter rundt han, trekker seg unna ting han ikke vil være med på (f.eks lekeslåssing). Dette er barnehagens observasjoner. Slik er han også hjemme. men mer selvsikker og lekslåss gjerne med søsteren. Men ellers er han lik som i b.hagen

Han har en spesiell venn i b.hagen. Denne vennen er dominerende, og bestemmer i leken. Tross dette synes min gutt det er fint å være med han, utenom en ting, og det er att viss ikke min gutt gjør som han andre vil, så gjør den andre gutten dumme ting mot han. Derfor gjør han som han sier, for å unnga "bråk". Dette har han fortalt selv. Viss min gutt prøver seg på å bestemme, så får han bare blankt "nei", og det er det.

Noe å bekymre seg for?

Jeg prøver å fortelle han at han ikke trenger å gjøre ting som han ikke ønsker selv eller synes er ubehagelig. Han bestemmer over seg selv. Aner ikke helt hva annet jeg skal backe han opp med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...