babygullz <3 vilde Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 jeg fikk positiv el test på søndag..men ettersom sambo fikk litt prestasjonsangst, så var vi ikke helt sikre på om vi hadde gjort det "godt nok"...Jeg tok en ny test på mandag morgen, for å sjekke om vi kanskje hadde mulighetn den dagen også...JEg fikk positivt resultat på denne også..men vi kom oss ikke i høyet før utpå natten..kan det ha vært for sent da+?
flypapir Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Du har vel eggløsning 24-48 timer etter positiv test...
babygullz <3 vilde Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2007 har jeg d? Så man kan få en negativ test også da, selv om man har EL?/ nettop har hatt EL? Trodde positiv test betydde at NÅ har du EL:P
babygullz <3 vilde Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 dytter denne opp igjen, i håp om svar fra noen el-teste-eksperter:-)
Babyønske �� Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 Stemmer som det blir sagt her ja, man har eggløsning 12-36 timer ETTER positiv test. Så eggløsningen skjer i grunn første dag med negativ test. Det er fullt mulig å bli befruktet i forkant av eggløsning, så det er hvertfall ikke for sent så lenge testen er positiv Mye misforståelse rundt dette, men det skal stå i bruksanvisningen til testen.
Babyønske �� Skrevet 23. oktober 2007 #6 Skrevet 23. oktober 2007 Her står mye nyttig info ang eggløsning : http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm
babygullz <3 vilde Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2007 men er det for sent når selve eggløsningen skjer, eller er det da det kanskje er størst sjanse for full klaff? Henger ikke helt med på denne eggløsningen jeg, men nå vet jeg i allefall litt mer tusen takk for svar:)
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 Egget lever opptil 24 timer etter at det er sluppet:o))
Giinaღ Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Det jeg har lest er at siste dag med positiv EL-test er dagen FØR man faktisk får EL og da er det veldig greit at det er klare sædceller der klare til å kapre egget Ellers så er det jo stor sjanse for befruktning dagen da man har EL også. Egget kan jo også leve ca. 24 timer (og sædcellene opptil 3-4 dager). Lykke til!!!
babygullz <3 vilde Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 23. oktober 2007 ok, nå vet jeg masse jo:) tusen takk for svar jenter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå