Gå til innhold

Har dere tips til gode desserter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjokolade puding...nammmmmmmmmmm;)))) du får kjøpt pose fra toro, eller tine de er kjemep gode. enste du trenger å gjøre er å tilsette melk. raskt enkelt og kjempe godt;)

Skrevet

Moccafromasj! Men jeg har ikke oppskrifta...

FRUKTSALAT

1-2 epler

1 appelsin

1 pære

1-2 bananer

evt ananas og annen frukt (mango, kiwi etc)

Melkesjokolade

Rosiner

evt nøtter

Melonyoghurt eller vaniljeyoghurt

Kutt opp frukten, hakk melkesjokoladen, ta en neve med rosiner (eller mindre hvis du ikke er så glad i det), hakk nøttene, og hell over yoghurten. Hvis du velger melonyoghurt, så får du en mer syrlig salat enn med vanilje. Men begge deler er veldig godt:)

Skrevet

gå inn på www.artoftaste.no

der kan du søke på desserter etter kva ingredienser du vil bruke, eller bare sjå på heile dessertoversikta..

greie oppskrifter - har laga masse herfrå..

lukke til

Skrevet

Sjokoladepudding fra Toro går heldigvis ikke under min kategori som en GOD dessert. Grei nok, ikke noe mer.

Gode desserter:

Crême Brulée

Panna Cotta (italiensk vaniljedessert)

Sjokoladefondant med sorbet (namnamnam)

aperitif.no kan hjelpe deg med oppskrifter, gidder ikke å hente oppskriftsboka (i latskapens navn).

Skrevet

Kommer an på hva HI legger i ordet gode desserter det. Personlig liker jeg mye bedre sjokolode puding og sjokolademouse bedre enn creme brole og andre fancy desserter!!

Andre desserer som også er gode og enkle er: siton fromasj, frisk og godt, fåes også i toro pakker, iskake, eplekake med is, nammm;) kommer an på hva du er ute etter;))

Skrevet

Godt, smakfullt og lettvint:

Stor form

Ananas i biter

Brownies i stykker legges oppå (ferdigkjøpt hvis du har liten tid)

Rød chilli finhakkes og strøes oppå (mengde etter hvor sterkt du liker det... Litt forsiktig første gang. Fersk chilli er ikke sånn supersterk, men husk å ta vekk frøene!)

Server vaniljeis til.

SPIS! NAM!

Skrevet

Kjempeenkelt og VELDIG godt.

Vaniljeis med varm melkesjokoladesaus:

En stor melkesjokoladeplate og en liten fløte. Knekk opp sjokoladen og ha alt i en kjele, varm opp til sjokoladen smelter godt. Må ikke koke, da blir det brentsmak.

Hell over vaniljeis og kos deg.

PS. sausen kan fryses, det kan bli litt igjen....

Skrevet

dette er ikke en dessert som passer til en spesiell middag men noe jeg av og til lager når jeg har lyst på noe skikkelig godt men samtidig vet jeg at det er (noe) sunt i den:)

skrelle og kutte opp kiwi og servere med vaniljesaus, og kanskje revet kokesjokolade oppå:)

Skrevet

En veldig god dessert synes jeg:

Skjær opp masse frukt i et stort ildfast fat. Det gjør seg fint hvis du bruker frukt med ulike farger.

Riv 100 g hvit sjokolade over.

10 minutter i ovnen på ca 200 grader (avh av ovnen)

Serveres med vanilje is, vaniljekrem eller vaniljekesam.

Nam, nam

Skrevet

marengsuisse

Vaniljeis, marenger, sjokoladesaus og skivede bananer...

yummy yummy yummy synes hele lille familien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...