Gå til innhold

Noen med god peil på kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med elendig matlyst og magetrøbbel lenge. Nå er det såpass ille at jeg spiser minimalt (er ikke syk altså), og må ta meg i nakken. Men sliter.

For det første blir jeg kvalm og uvel av det meste jeg spiser..

For det andre vil jeg tro at forbrenninga er kjempelav så hvis jeg guffer på med mat eser jeg vel ut her..:/

Noen som har tips til hvordan jeg kan komme igang igjen på en "apetittvekkende" og sunn måte?

Kan jo ikke gå sånn her lengre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men kan snakke utfra egen erfaring. Spis regelmessig (frokost, lunch,mellommåltid som et eple og en yoghurt, middag, og lett kveldsmat hvis du ikke klarer å vente over natta. Spis da grovt brød, gjerne rugbrød som får igang magen og spis deg akkurat passe mett til middag( 1 posjon). Kvelds trengs ikke siden forbrenningen er dårlig på kveldstid og natt. Spis altså hyppig og heller litt mindre til hvert måltid. Dette øker garantert forbrenningen. Begynn å trene, du vil føle deg friskere og ha mer energi tilovers. På denne måten fikk jeg tilbake matlysten.

For all del, ta dette alvorlig, det er viktig å få i seg mat. Leger er tilsnakkenes hvis du føler at du ikke vil klare det på egen hånd. De vil hjelpe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...