Gå til innhold

Hjelp... dårlig samvittighet.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å innfører leggerutiner på jenten vår på 4 mnd.

 

Kan hun ligge å skrike i sengen viss jeg er der og holder hun på pannen. Hun skriker viss jeg tar hun opp og. Må ha pupp for å sovne....

 

Får så dårlig samvittighet av å se hun ligge å skrike...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det er lurt å venne henne til å finne roen og sovne i sin egen seng istedenfor til puppen. Stryk henne på pannen, syng rolig, vis at du er der, men ikke snakk med henne eller ta henne opp, da må hun liksom starte på nytt med å finne roen.

 

Så lenge du er tilstede, så gjør det ikke noe at hun gråter. Men det finnes jo grenser for hvor lenge du skal la henne ligge å skrike - du føler selv når nok er nok. Babyer skriker ofte før de finner roen. De er slitne og jobber iherdig med å få Jon Blunds støv over øynene...

 

Kveldsritualet er også viktig, da skjønner de at det er natta og kan forberede seg på hva som skjer.

Skrevet

synes dette er vanskelig... tok henne opp jeg ...etter nærmere en time med gråting i sengen. Sovnet med puppen...

 

uff..

 

men sover i alle fall.

Skrevet

Huff, føler med deg. Vi slet endel med å få førstemann til og sove selv og det var hardt til tider, med nr.2 har det heldigvis gått kjempebra. men hvis hun er overtrøtt og skriker mye når vi legger henne, så hjelper det faktisk for oss å ta henne opp og roe henne der for så og legge henne i sengen igjen. tror du bare må føle deg litt frem. Har hørt at når de er veldig små og skal lære og sove selv, og man ikke ønsker å bruke skrikekur, så skal de tas opp hvert 4.min., og roes helt ned før de blir lagt i sengen igjen.

Skrevet

Jeg har begynt å tenke på å prøve å få jenta mi til å sovne av seg selv jeg også, men jeg vet ikke helt hvor grensen går får "av seg selv"..?

Jeg må alltid leke med hendene hennes og holde i de, stryke henne over neseryggen og synge nattasang til hun glipper med øynene, da snur jeg henne over på siden (hun sover på siden, klarer ikke sove på rygg) og hun sovner. Er det greit, eller er det noe man "burde" venne henne av? Om jeg legger henne på siden våken ligger hun jo bare og kaver.

Uff.. ikke greit alltid nei. Jeg gruer meg skikkelig til vi må begynne med dette.

Skrevet

Synes du gjør det helt topp, jeg:) Så lenge det ikke er noe problem for deg å "hjelpe" henne slik for at hun skal sovne, så ville jeg bare fortsatt med det sånn.

Skrevet

Åhh så godt å høre! Har engstet meg for dette lenge.. førstegangsmamma og alt dette snakket nå om leggerutiner, ferber og sovekarin...... Jeg syns jo det fungerer fint for oss jeg også, så vil helst slippe å endre på det :)

Skrevet

Er så enig med deg *BluBb*. Det er så mange råd og meninger, og det føles litt frustrerende noen ganger!! Lillegutt pleier å finne roen selv. Men han våkner som regel kl 23, 02 og 05 for å få pupp, og det er noe jeg vil avvenne snart. Han er snart 6 mnd,så da er det på tide kanskje....MEN er usikker på hva som er den beste måten å gjøre det på....

Skrevet

Hvor gammel er hun da? Min jente har sovet på siden nesten hele tiden for da sover hun best. Jeg har hatt et fleecepledd som jeg har rullet sammen og lagt i en hestesko rundt hodet og overkroppen hennes så hun ikke skal tippe helt ove på magen, og det har fungert helt topp. Har nettopp lagt henne i sprinkelsengen, og tatt vekk pleddet og nå ligger hun akkurat som hun vil, så det er sikkert noe hun vokser av seg:)

Men, det å skulle "lære de å sovne selv", tror ikke du trenger å stresse med det ennå. Hvis hun sovner greit slik som du gjør det, så kommer det helt sikkert av seg selv når hun blir eldre, hvis ikke så såvner hun jo greit slik du gjør det nå, så kan du evt. bli litt strengere når hun er større. Ikke stress med det, min erfaring er hvertfall at det ikke er noe spesielt vanskelig og endre ting man vil endre selv om de er større.

Masse lykke til:)

Skrevet

Hun er 4 mnd! Hun sov på ryggen de første ukene når hun sov alene i senga, de gangene hun sov i senga med meg lå hun på siden med ryggen mot magen min. Kanskje derfor hun liker best sideleie?? :)

Etterhvert som hun ble eldre og jeg la henne på ryggen, begynte hun å skvette skikkelig til hver gang hun sovnet, og da bråvoknet hun. Dersom hun klarte å sovne, voknet hun alltid veldig ofte. Jeg tror hun muligens hun får en følelse av å falle, slår ut med armene, jeg gjør det samme om jeg sovner på ryggen. Ekkelt!

Hun ligger på et lammeskinn med tepper sammenrulla på sidene under, så det er trangt og lunt. Også pakker jeg dyna ned bak ryggen hennes og foran ved magen. Ligger rolig slik helt til hun vokner og vil ha mat! :)

Nei, jeg fortsetter nok med den rutinen vi har jeg! Syns det er så koselig å sitte der ved vuggen og synge og kose med henne. Hun er så søt når hun holder på å sovne! :)) Så får vi heller endre det om det trengs etterhvert.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...