Gå til innhold

Er det noen her som har gått barn og ungdomsarbeider her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere fortelle meg litt om utdannelsen som foregår på skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

no e det lenge siden eg tok det da.. 99/00...

men veldig interessant.. sikkert forandra seg noe etter mi tid der, men hadde mye psykologi, lek, forming, pedagogikk... litt annerledes, å meget interessant!

Skrevet

Jeg kom vel ca halvveis i utdannelsen... tok skolen i 2001 og var lærling i 2002-03 så fikk jeg barn. Men jeg syns det var veldig gøy, fikk veldig god kontakt med barna(var et år på barneskole) Jeg var i 1 og 2 klasse og sfo. Det eneste var altså den permen med oppgaver man måtte gjennom som ikke var noe særlig. Men ellers så fikk man delta i hverdagen til ungene, syns ikke jeg fikk bruke psykologien og pedagogikken noe særlig da, det var på en måte sunn fornuft nesten hele tiden. Men kan si med hjertet på hånda at det var mitt aller beste år ute i arbeidslivet....

Skrevet

Nå er det 10 år siden jeg gikk der da, men det var veldig gøy! Vi hadde psykologi, helsefag, pedagogikk og kunne velge mellom divers valgfag (foruten allmennfagene). Jeg valgte forming og ut i naturen, lærte å lage mye fint som man kan lage sammen med litt eldre barn, og orientering, uteleker, grilling osv.

Vi lekte mye på skolen, holdt slå på ringen osv utenfor, hehe=) Hadde leker i klasserommet, spill, dukketeater osv som vi fikk utfolde oss i. Ett år jeg gjerne kunne tatt om igjen=)

Skrevet

Jeg har fagbrevet i det :)

Jeg tok helse og sosial grunnkurs,

barne og ungdomsarbeider vk1

og 3 påbyggingsfag :)

Etter 1 års mammapermisjon så tok jeg 2 års lærling utdannelsen.

måtte nok ta det over 4 år ettersom jeg måtte ha mamma perm innemellom det å.

Fagprøven gikk over 3 dager.

1 dag: planlegging

2 dag: gjennomføring

3 dag: evaluering

Gikk strålende selv om jeg ikke hadde lest :):)

Skrevet

ja...så nå at du tenkte på hva som foregikk på skolen... Vi hadde det kjempe gøy egentlig. Vi hadde skuespill, leker, rim og regler, var på tur en gang i uka(da blei vi barn allemann) Så var vi også utplassert, jeg var i bgh. Pedagogikken var litt tung, men det var så himla mye skjema og dill. Psykologien syns jeg var utrolig spennende. men alt i alt så var det et veldig spennende år :)

Skrevet

Jeg går barn og ungdom nå.. Vi har noen hovedfag,

yrkesutøvelse, kommunikasjon og samhandling, helsefremmende arbeid og praktisk prosjektarbeid(utplassering i barnehage eller som jeg har, p-matte, siden jeg skal ha påbygg).

Det er en veldig kjekk linje, du lærer utrolig masse! Vi har om spedbarnstell, hvordan oppdage mishandling av barn, lek, pedagogisk planlegging, utviklingspsykologi etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...