flypapir Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Hvor lenge(kort) venter dere før dere prøver igjen? Legen jeg var hos anbefalte oss å vente til jeg har hatt en mens før vi prøver igjen... Gjør dere dette? Jeg synes det virker som en evighet, men forstår jo at kroppen trenger tid til å restituere seg....
har4barn Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 Vi prøvde å vente en mens, men vi var ikke så veldig nøye. Ikke at det hadde noen betydning her i gården. Er nå i 10.pp etter at vi mistet:( Satser på at det ikke går så lenge til dere!!!
Harmoni Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg ble gravid igjen rett etter SA uten å ha mens i mellom. Gikk helt fint! Jenta er nå 3 år...
flypapir Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Planen her er vel å vente, men vet ikke hvor lett det blir! Har time hos jordmor på torsdag og tenkte å snakke litt med henne om det for å høre om hun har noe fornuftig å si... Det "perfekte" ville jo vært om jeg hadde eggløsning i jula, for da er vi i Thailand... Og sol, varme og ferie har en tendens til å hjelpe mot både det ene og det andre...
ambumamma Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 jeg har hørt at etter ma er det lurt og vente en mens. hvertfall hvis du har hatt en utskrapning for da er det godt for kroppen å komme tilbake normal syklus før man prøver igjen. men om det er noe i det det vet jeg jo ikke :-) Prøvde selv med en gang etter sa, ble gravid men mistet i ma. ventet så en mens ble gravid men mistet i ny ma. Så for meg virker det ikke som det hjelper og gjøre hverken det ene eller andre...
flypapir Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Uff, skummelt... Slitsomt å aldri kunne slappe av. Var ei inne på skravle som sa at hennes lege hadde anbefalt henne å vente 2 mens før de prøvde igjen etter en sa (eller ma?!). Hun hadde fått beskjed om at det var 20% større sjans for å miste etter bare en mens, men at sjansen ble betydelig mindre om man ventet to... Så sånn sett bør man jo vente. Men det er jo såååååååååååå vanskelig å vente, synes to-tre mnd virker som en evighet.
Gjest Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg prøver med en gang. Har nettopp hatt en sa. Har tidligere hatt en ma, ble gravid rett etterpå, og har nå en sønn på 2 år. Legen min sa at det ikke gjorde noe å bli gravid rett etter, det samme sa sykehuset. De vil helst at man har en mens pga det er vanskeligere å vite hvor langt på vei man er tidlig i graviditeten, også vil graviditeten virke mye lenger. Det var deres eneste argument. Men ville jeg ikke vent, så gjorde det ingenting.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 23. oktober 2007 #8 Skrevet 23. oktober 2007 vi fikk beskjed om at det er lurt å vente en til to mens både av infeksjonsmessige grunner psykiske grunner og at kroppen rett å slett trenger å bygge seg opp. slimhinner å slikt. at mor munne lukker seg skikkelig å sånn.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 23. oktober 2007 #9 Skrevet 23. oktober 2007 Fikk samme beskjed som grysom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå