Gå til innhold

Prosobee!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oy, alt ble ikke med.

Noen som bruker prosobee mme?

Skrevet

Brukte det kort kort tid, men så vare det ikke melk som var hovedgrunnen alikevel.

Ikke ville han drikke det heller.....

Skrevet

Ok:) Men vet du om man kan blande den for et døgn? har hørt at det ikke kan gjøres med nutrimigen, og de er vel ganske like...

Skrevet

prosobee og nutrmigen er ganske like, men prosobee inneholder soya det gjør ikke nutramigen.

Har en gutt på straks 4 år som har drukket prosobee fra han var 1 år. Fikk nutramigen før det. Så lenge han drakk det varmt blandet jeg det rett før han skulle ha det. Kokte vann og hadde på flasker og satte det i kjøleskapet. Så varmet jeg vannet i mikroen så det ble ca 40 grader og så hadde jeg i pulveret. Når han sluttet og drikke det varmt, blandet jeg en dagsrasjon ferdig på flasker og satte det i kjøleskapet. På den måten hadde vi bestandig kald melk til han.

Han tåler melk nå, men vil ikke ha det så han drikker kald prosobee enda(litt før han legger seg på kvelden og litt om morgenen).

ble visst litt langt dette, men bare spør om noe er uklart.

Skrevet

Hei tusen takk=) Liker best å gjøre det på den måten jeg også! Etter Nestè fortalte om den bakterie veksten osv! men vet jo mange som blander nan for et døgn likevel og det går helt fint (de gjør det her på sykehuset hvor vi ligger nå) Men hørte noen nevne at nutrimigen ikke kunne blandes for et døgn pga at den surner fort! har du hørt dette om prosobee eller kan jeg la de blande for et døgn for meg her? de er jo helt sløve så må jo passe på...

Skrevet

Jenta mi har brukt Prosobee siden hun var 7 mnd. Er 1 år nå. Det står vel på boksen at den skal drikkes innen en time? Jeg gir kun fersk melk og varmer aldri opp noe som helst. Kaster alt som ikke blir drukket opp ol. Jeg hadde spurt på apoteket om jeg var deg.

Skrevet

ville nok blandet ferskt hver gang dersom melka skal brukes varm.

Skrevet

Har brukt den til minsten fra han var 3 måneder. På boksen står det at den skal blandes max 1 time før den drikkes, men vet ikke om det kun gjelder når MME drikkes varm...

Jeg ville nok også spurt på apoteket.

Skrevet

På boksen står det at den skal drikkes innen 2 timer etter påbegynt måltid! er det jeg lurer litt på, virker som de mener at når den er varmet opp og barnet begynner å drikker så skal den drikkes da og ikke varmes opp igjen, eller bli stående mere enn 2 timer.

Blir jo noe helt annet å blande og sette rett i kjøleskap. er liksom dette jeg lurer litt på. Tør ikke å ta sjangsen så jeg lager ferskt og har fått nattevaktene på sykehuset til å gjøre det til min gutt på nettene.

Turte ikke å blande NAN for et døgn heller jeg, likevel om de sa på sykehuset at det var helt trygt! Er for mye snakk om dette så jeg tør rett og slett ikke.

Men man oppbevarer jo morsmelk i kjøleskap, det går jo helt fint! skjønner ikke forskjellen jeg..

Skrevet

Ja, bruker..

Skrevet

Vi lager et stort glass (syltetøyglass) på morgenene og har det i kjøleskapet hele dagen.

Om han ikke drikker alt heller vi ut resten.

Legen vår sa at den holder seg fint ett døgn..

Gutten vår er 3 og har brukt det fra han var baby. (Brukte nutramigen først).

Skrevet

Og. Har du mye vann og pulver i et slikt glass da?

Skrevet

Ok mente jeg=) Har dere foresten erfaring med at barnet gulper mindre etter det begyntre med prosebee?

Skrevet

Lager ca 3 dl.

Blir som de gode gamle melkeflaskene i gamledager ;-)

hehe..

Hmm.. Han sluttet å spy, men han hadde også gastroøsofageal reflux, så han hadde sure oppstøt pga det i tillegg og fortsatte å gulpe.

(Prøvde medisiner, med de tålte han ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...