Gå til innhold

lite råd, og julegavene plager meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

til besteforeldrene har vi kjøpt sånne runde treringer(se for deg et tre som er kappet av, kapper av en og en ring, skjønner??) og svidd inn her bor også videre.....til oldefar skal vi ta ut ett bilde av elias i en ramme, til de to andre oldemødrene aner vi ikke...heller ikke til gudforeldre vet vi hva vi skal kjøpe....

noen som har forslag? bilige sådan...men allikevel fine....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, desverre. Men dytter og er intr i tips selv. Har ikke penger og trenger billige tips.

Skrevet

Kjøpe ei glasskrukke og fylle med småkaker, marsipankuler e.l.? Vin? Konfekt?

Skrevet

hva med å lage små foto album? trnger jo ikke være så sstore... beste og olde foreldre har ofte mange barn og bilder på veggene kjekt med noe de kan bla i og vise videre. klippe og lime, skrive noen fine dikt o.l.

Skrevet

Hva med å kjøpe hver sitt flax lodd til de? Billig og spennende vertfall:)

Oldeforeldre trenger ullsokker, de fryser på beina om natta:)

Skrevet

ja det var ikke dumt...heller ikke det med krukkene og kaker og slikt....men jeg kan ikke bake:'(

men jeg får lære meg det=)

Skrevet

Kjøp billige glass på feks europris og en eller to glassmalingsfarger og la unga male.

Lag fot/håndavtrykk i gips eller trolldeig og mal det

Forstørret bilde av barna, innrammet. Ta bilde selv og forstørr på feks eurofoto eller elkjøp. Rammer har ting og tang, europris, nille osv.

Finnes mye greie porselen og glassgreier på de nevnte butikkene også til ok priser. Fyll med feks twist, lys

Hobbybutikker har penn som skriver på stearinlys. Dekorer selv og legg ved en duk eller servietter (duker fåes også billig på de nevnte)

Kjøp treting på rimi og dekorer med maling eller decopage. Bare det å olje det inn med vanlig matolje kan gi fine effekter (kan jo prøve å farge det litt med matfarge i oljen også) .NB oljen kan smitte av senere

Album med bilder fra hyggelige minner

slagsalgsalg

Kurver med helt vanlige bruksting som håndkrem, kaffe, twist, tegninger, bilder, lys osv

Det var det jeg kom på akkurat nå i alle fall

Skrevet

Hei!

Hva med å kjøpe slike kalendere som du og gutten kan dekorere med fotografier og tegninger. Da er det lett å lage personlige gaver som ikke blir så dyre. Besteforeldre og oldeforeldre har jo som regel det meste.. Det viser i allefall omtanke for de du gir til..

Skrevet

Dattra mi har malt på vinglass (rød, grønn og gullmaling), som jeg bruker til å ha telys i. Fineste julepynten jeg har.. Og billig:)

Skrevet

På Elkjøp sine sider (og sikkert andre fotobutikker) kan du lage

en-sides kalender med bilder på til rundt 50 kr. Det er forskjellige design du kan velge i mellom.

Ellers pleier jeg å kjøpe familiegaver til de jeg vet skal feire sammen, slik blir det litt billigere. I fjor kjøpte jeg en eske konfekt (Kong Hakon til kampanjepris) og en jule-cd (Nice Price på Platekompaniet) til hver familie. Slik fikk jeg fine gaver til en overkommelig pris, ble typ 180 kr for en gave til 4-5 personer. CD'n fikk de krangle om ;)

Ellers har apotekene gjerne en spesiell julete hvert år som vissnok er veldig god. Gi bort sammen med sånne tekuler (koster vel en tier per stk.).

Servietter og lys er ofte forbruksvare og veldig koselig å få.

En kaketype som er enkel å få til er nøtterosetter med sjokoladetrekk. Kjempelekkert i et enkelt glass med sløyfe rundt.

Du kan også gjøre deg litt flid med innpakkingen for å vise at det er omtanke bak gaven. Jeg kjøpte noen kjempefine juletreengler på Nille til en billig penge og bandt én på hver pakke, stor suksess.

Skrevet

å herregud så dårlig fantasi jeg har=P

tusen takk for tips! skal ta med en tur til både nille og europris når stipendet kommer=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...