Gå til innhold

Sliter litt med legging jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 6 uker gammel...og ho spiser, bæsjer, legger godt på seg og sover godt..NÅR ho først faller til ro og i søvn!!

Ho kan sovne ved puppen, på fanget eller brystet...

Hvis ho da legges i vogn/grind/seng..så går det fort en halvtime/time, så er det ramaskrik..

Virker som om ho er sulten, og får da mat(pupp)..

MEN kan virke som om mye av det er sugebehov...og da kommer problemet mitt..ho nekter å ta smokk..

Hva gjør vi??

Noen med tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett aa proeve med smokken. Proev ulike typer. Noen sier at man boer proeve smokk som er beregnet paa stoerre barn.

Hadde samme problem med min datter, naa 3mnd gammel. Hun nektet plent aa ta smokken. Men etterhvert "vokste" hun seg til aa like den.

Ellers skal det sies at jeg ennaa delvis ammer henne i soevn... Men oensker aa gjoere noe for aa forandre paa det. Men det er vanskelig. Det gaar seg som regel til i hvert fall.

Lykke til!

Skrevet

Prøv å pakke henne litt inn. Det er mange som føler seg litt utrygge når de sover litt løst. De er vant til å ligge trangt.

Skrevet

Hun er jo veldig ung enda, så dette høres veldig normalt ut. Jeg ammet hver time nesten helt til babyen var 3-4 mnd. Ble ganske utslitt ja.. Han ville ikke ta smokk. Det var slitsomt en periode, men nå er all ammingen verdt det. Han har blitt en trygg og tillitsfull gutt, som ikke har behov for smokk å trøste seg med. Da slipper vi det problemet med å venne det av han, og "smokke-tenner" er jo ikke noe særlig akkurat. Veldig glad for det nå, selv om vi prøvde å gi han smokk i 6 mnd. Mitt tips er at du gir henne pupp det hun vil ha. Det er en overgang, og det blir bedre etter hvert. Lykke til da!!!!

Skrevet

enig med ovennevnte her.. har en gutt på 3,5mnd som spiser 10 ganger i døgnet! men han er jo sunn og frisk så enn så lenge får han styre selv. han tar heller ikke smokk, men vi gir ikke opp for han har tatt totten og det vil vi helst ikke(vanskelig å bli kvitt siden)!

ellers syns jeg det høres ut som om hun muligens må rape(typisk å våkne etter ca halvtime da)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...