Gå til innhold

Om vennskap og slikt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 5,5 år og går siste året i b.hagen. Han er en veldig smart gutt for alderen, en munter og følsom gutt, snill og omsorgsfull, men også litt usikker på seg selv. Det oppstår nesten aldri konflikter rundt han, trekker seg unna ting han ikke vil være med på (f.eks lekeslåssing). Dette er barnehagens observasjoner. Slik er han også hjemme. men mer selvsikker og lekslåss gjerne med søsteren. Men ellers er han lik som i b.hagen

 

Han har en spesiell venn i b.hagen. Denne vennen er dominerende, og bestemmer i leken. Tross dette synes min gutt det er fint å være med han, utenom en ting, og det er att viss ikke min gutt gjør som han andre vil, så gjør den andre gutten dumme ting mot han. Derfor gjør han som han sier, for å unnga "bråk". Dette har han fortalt selv. Viss min gutt prøver seg på å bestemme, så får han bare blankt "nei", og det er det.

 

Noe å bekymre seg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver en gang til jeg...

Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne når jeg var i den alderen. Er selv veldig konfliktsky, men var med denne venninna på altslags pøbel... Stod som regel bare og så på, men var jo med alikevel. Hadde andre venner også, sammen med dem fant jeg aldri på tull.

 

Vennskapet gikk over av seg selv da jeg begynte på skolen (jeg var født året før henne).

 

Kommer de til å havne på samme skole/klasse? Da ville jeg evt begynt å bekymre meg, men om dette bare er i barnehagen tror jeg ikke jeg ville gjort så mye. Snakket med de ansatte i barnehagen kanskje, og hørt hva de sier. Kanskje de blir mer obs på det om du nevner det

Skrevet

De kommer til å gå i samme klasse på skolen... Skal høre hva de mener i b.hagen om dette. de har vel observert noe ang saken...

Skrevet

Dette var akkurat som å lese om datteren min, men når hunbegynte på skolen ble det helt slutt på å leke med denne gutten. Da fant hun seg andre venner

Skrevet

Får håper det her også. Ellers deler de akkurat de samme interessene og er like smarte i ifølge b.hagen. Så det er vel derfor de har funnet hverandre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...