LizzyG Skrevet 23. oktober 2007 #1 Skrevet 23. oktober 2007 Du som har staff, kan de låse kjevene sine? Har akkurat hatt besøk av en babystaff, og jeg mente at de ikke kan låse kjevene, mens eieren mente at de kan det. Hva er riktig?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. oktober 2007 #2 Skrevet 23. oktober 2007 de kan ikke det.. ingen hunder har noen låsemekanisme i kjeven sin. ikke pitbullen engang. de har derimot en utrolig vilje og en utrolig driv når de først kommer opp i en slåsskamp at de holder seg fast i evigheter. De biter og holder fast. Rister og bruker mye rulling i slåssingen sin motfor glefsing og gjentatt biting. låsekjeven er en stor myte som av en eller annen grunn er vanskelig å avlive. Mange store tøffe gutter som ønsker seg en hund med låsbar kjeft tror jeg. Nå skal det sies at om feks en pitbull biter og holder seg fast så skal det ganske mye styrke for å få åpnet kjeven igjen. Det beste "verktøyet" til sånne situasjoner er en breakingstick.. som er en trepinne som man trer inn bak de bakerste tennene på hunden og vrir. Da føler hunden at han mister taket og åpner munnen for ett bedre bitttak. Så er det bare å rive pelsene fra hverandre i akkurat det øyeblikket. Staffen min kan henge fra et tau med en knute på etter tennene i lang tid. Mange trener opp pelsene sine til å henge enda lenger. Det er en gren mange konkurrerer i, i feks USA. Dette er muskelstyrke og driv. Ikke noe låsemekanisme.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. oktober 2007 #3 Skrevet 23. oktober 2007 her er litt mer info: http://www.austinlostpets.com/kidskorner/2October/pitbull.htm
LizzyG Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2007 Takk, var det jeg visste;) Da vant jeg over staffeeiern...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 skremmende at folk går rundt å tror det synes jeg, og veldig skremmende om ikke oppdretter har fortalt vedkommende at det bare er tull. japp.. feire seieren nå lizzy. haha.
LizzyG Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2007 Han kjøpte valpen i Sverige så jeg vet ikke hva han har fått beskjed om. Men en kamerat av han har en American Bulldog og han hadde visst fått beskjed fra oppdretteren sin om å alltid gå med en "kjeveåpner" i lomma i tilfelle...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 23. oktober 2007 #7 Skrevet 23. oktober 2007 Ja, når jeg eide APBT så hadde jeg også alltid breakingstick med meg. den hang på nøkkelknippet mitt. I usa har de veldig mange flotte hundeparker og der var vi vær dag men pelsene, de lekte og koste seg. Fikk heldigvis aldri brukt for den, men lurt å ha.
LizzyG Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. oktober 2007 Oki. Staffegutten her lekte hvertfall helt fint sammen med store tøffe nakenhunden vår;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå