Gå til innhold

Lillegutt har hatt omgansjuke i 6 dager....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første døgnet var det konstant spying, skikkelig ille.....Deretter begynte diare, iallefall 20 bleier i døgnet........har vært gjennom alle stadiene tror jeg, rennende, slim osv...nå er det bare vann med farge, om dere forstår hva jeg mener...

Var på legevakta på søndag, da han lå rett ut, skal til legen imorra....Han har ikke spist siden onsdagen, men drikker nå....

Det jeg lurer på er, hva kan jeg gjøre for å stoppe denne diare`n??? Han kan jo ikke holde på sånn......

Han er 17 mnd.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars liten og stakkars stor! Vi hadde en runde i våres som totalt varte en ukes tid. Men han hadde ikke diare i mer enn 2 dager heldigvis. Vi fikk råd om å gi ham 50/50 eplejuice/ farris det hjelper for saltbalansen i kroppen. Du kan også kjøpe noe på apoteket som man blander i vannet og hindrer dehydrering. For å få de til å drikke masse er potetgull suverent, blir jo så tørst.. Banan binder maven, eller blåbær (saft/ syltetøy). Håper han blir bedre snart, god bedring da!

Skrevet

Sikker på at det bare er omgangsyke da?

Lillegutt sin sykdom med oppkast som bare varte og varte viste seg å være cøliaki.

Legene sa magevirus.....

Bare så du tenker på andre muligheter hvis det ikke gir seg snart...

Skrevet

Tusen takk for svar til dere begge:)

Han får farris og eplejuice nå ja, er det eneste han får i seg....Fikk det rådet på legevakta:) Også har han spist litt potetgull ja,hehe:) Sunn uke.........Huff........

Har ikke tenkt på cøliaki nei.......Men burde ikke de symptomene kommer før da? Eller?

Når fikk din det?

Kan jo nevne det for legen imorra, han har faktisk vært en del løs i magen før, spesielt hvis han drikker saft......Vet ikke hvorfor han reagerer så på det men......

Finnes det ingen medisin eller noe som stopper diare?

Igjen...Tusen takk for svar........Slitsomt detta......Ikke noe artig i det hele tatt......

Skrevet

Oi, skulle tro det var jeg som skrev dette innlegget. Mini her har heller ikke spist siden onsdag pga omgangsyke. Her i familen har alle hatt det :( Men hos oss andre gikk det fort over.

Jeg var hos legen i dag, og spurte om det kunne være cøliaki. Men det var liten sjans for. Han sa at cøliaki kom kom ikke så akutt. Det samme sa broren min som har en sønn med cøliaki.....

Kjempe fælt er det uansett!!!

Skrevet

Ikke lett når alt som skal ned kommer rett ut igjen...

Fikk et tips på legevakten som Flisa var utrolig fornøyd med - saftis!!!

Sukker og væske..

God bedring til alle som er løene i kørja!

Skrevet

Mot løs mage: most eple, tørr ris (dersom han begynner å spise litt)

Siden han ikke spiser, kan du prøve å gi ham risvann, altså vannet risen er kokt i.

Skrevet

Ahh..........Tusen takk:)

Ris vann kan jeg prøve, håper det hjelper:)

Begynner å bli litt frustrert ja......Han har jo blit så tynn atte......huff.......

Amalis er du her nå???

Fikk du noen råd av legen?

God bedring til alle andre som har det samma,huff asså:)

Skrevet

Til deg som hadde fått beskjed om at Cøliaki ikke kom så akutt, var det Amalis du het..

Cøliaki har mange forskjellige måter å vise seg på, og de kommer forskjellig fra tilfelle til tilefelle. Det er inget fasitsvar på hvordan ubehandlet cøliaki arter seg, og det kan komme smygende eller det kan komme akutt.

Lillegutt var frisk som en fisk helt til den kvelden jeg snudde meg mot han da jeg hold han på armen og i neste sekund var dynket i oppkast.

Etter det gikk det bare slag i slag til det nesten bare var skinn og bein igjen av han pga at han ikke holdt på maten lenge nok.

Til MammisOgTøffer`n

Han var 14 mnd da det startet. Det ga seg ikke før etter 4 uker da diagnosen kom og han endelig ble tatt av glutenholdig mat.

Det er iallfall greit å være obs, bare det jeg er ute etter. Er ikke meningen å skremme på noen måte.

Skrevet

Ojda........Det kommer så brått på ja, 4 uker...såpasslenge.......æsj, det kan ikke ha vært greit, må jo da endelig være greit og få et endelig svar da......

Skal t det opp med legen imorra jeg, og høre hva han sier.......Det går visst diare så det suser i bhg, så håper det "bare" er det.........

Håper det går bra med gutten din da, tatt i betraktning...huff, en må omstille seg rimelig mye da, lære seg et helt nytt kosthold omtrent...........:( huff.........

Skrevet

Det går så fint med han nå atte, er blit stor og rund igjen :o)

Men det var fælt da det sto på og legen sa bare at det var virus og at jeg måtte se det an. Hadde jeg da vist det jeg vet nå hadde han jo ikke trengt å bli så syk som han ble. Endte nesten 2 uker på sykehuset pga det.

Så derfor prøver jeg å dele min erfaring med andre i lignende situsajoner. Cøliaki er noe fstleger ikke vet som mye om virker det som. De ser det ofte bare svart eller hvitt.

Lykke til iallfall, håper plagene er over snart for dere.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen å passe på at han fikk nok veske i seg, og det får han heldigvis. Men gutten min er ikke stor fra før, og har lite å tære på. Så hvis han fortsatt ikke spiser om et par dager skulle han få intrevanøst..... Magen går innover på stakkeren :(

Tok også et par blodprøver, og de var heldigvis fine.

Skrevet

Intensity. Det samme fikk broren min også beskjed om, at det sikkert bare var et virus. Han sa at uansett, gikk lenge før legene ville sjekke om det kunne være cøliaki.... De tester det ikke etter bare en uke.

Skrevet

Ikke etter 1 uke kanskje, men lillegutt ble sendt til gastroskopi etter 2.5 - 3 uker.

Skrevet

Okei, min får også i seg væske.......heldigvis...huff........

får de intravinøst om de ikke spiser tilslutt også asså?? magen her også går innover nå, hele den runde magen er borte....skikkelig trist å se, det tynne lille bleke ansiktet.....og bodyene som faktisk var trange er blitt store og pløsete......huff asså...

men jeg håper seriøst ikke på cøliaki asså..........

så godt å høre intensity!!!! skal lese litt om det etterpå jeg, lese symptomer og slikt, vet igrunn lite om det selv......

Skrevet

Vi får håpe på en bedre dag i morgen!!! Hadde vært så deilig å få litt mat i de små kroppene.

Dere får ha lykke til hos legen!

Skrevet

MammisOgTøffer`n

Hvis de ikke spiser tilslutt får de sondenæring. Og da sitter den i til barnet er oppe på lik vekt som før sykdommen.

En del jobb, men et kjempehjelpemiddel.

Skrevet

det er desverre ganske mange barn i den alderen som kan får langvarig og kraftig omgangssyke. Begge mine eldste har vært igjennom turer på opptil 14 dager desverre. Er ikke annet å gjøre enn å få i de væske, og la kroppen få kvitte seg med viruset selv. Du får kjøpt ernæringsdrikker på apoteket som kan være bra når magen begynner å komme seg igjen. Å stoppe diare / oppkast er i for seg ikke så lurt sålenge det er virus, det MÅ ut av kroppen for at man skal bli frisk desverre:( god bedring

Skrevet

Sondenæring ja, det er jo enda noe......Må få veid han idag og se hvor mye han har gått ned:(

Papi:

Er vel sant som du sier ja, tenkte igrunn ikke den veien....Vil bare ha slutt på det!!!!

Men skal sjekke ut slike drikker på apoteket når han blir bedre, tusen takk for tips:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...