Gå til innhold

inspirert av naphaug, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er faktisk fortsatt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Jenta mi er 7 mnd og spiser tre hele måltider på dagen. Hun trenger ikke mat om natten, men våkner to ganger hver natt. En gang på kvelden i elleve tiden, og så igjen ca tre. Hun blir kjempesint hvis hun ikke får pupp. Er det da meningen at jeg bare ikke skal gi henne, og la henne ligge og gråte i stedet for? Eller skal jeg gå inn og trøste? Hun sover forresten på eget rom. Bør vel ikke prate til henne, for å unngå at hun våkner helt.. Hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Nå har jeg aldri behøvd å nattavvenne men så har det heller aldri vært særlig med service på nettene her. Når hun spiste så var det bare pupp, rap og så rett i seng igjen :-)

Det av nattavvenning som har foregått her er rett og slett å bytte ut puppen med smokken :-)

Hender av og til at hun våkner på kvelden/natta, da går jeg inn til henne, snakker ikke, men gir bare smokk og går ut igjen.

Om hun fortsatt gråter, står jeg utenfor døren, og går inn av og til for å sjekke at smokken er i, og koseklutene i nærheten.

Noen ganger hjelper heller ikke dette, da tar jeg henne opp i bekmørkt rom, snakker ikke, koser ikke, bare har henne på armen til hun roer seg ned. Med andre ord: gjør ting så kjedelig som mulig :)

Og hun får aldri stå opp tidligere enn 07, våkner hun 06:30 får hun smokken og forstår at det nok er litt for tidlig, ligger da enten å pludrer litt eller sover videre :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Snuppa mi er forresten også 7mnd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...