Gå til innhold

Amming og vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amminga begynner virkelig å tære på kroppen nå, og er allerede to uker etter fødsel lettere enn jeg var før jeg ble gravid. Hadde aldri trodd at dette skulle bli nå problem (hadde som mål å være tilbake til normalen til jul), men nå begynner jeg faktisk å bli litt bekymret. Ønsker ikke at dette skal fortsette så mye lengre og er redd det kan gå ut over melken. Er det noen som vet hvor mye ekstra man forbrenner når man fullammer? Aner ikke hvor mye jeg skal forsøke å pakke i meg for å stabilisere vekta. Er jo glad i å trille tur hver dag også, så der forsvinner det jo også litt. Dette ses kanskje på som et "luksusproblem" for mange, men jeg begynner å bli litt fortvilt så jeg håper jeg blir tatt seriøst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pass på at du spiser regelmessig og variert - spis så mye du vil!! :) nå er det jo faktisk lov å unne seg litt ekstra :)

blir du veldig bekymret kan du jo ta det opp med lege eller helsesøster, kanskje de har no gode tips?

:)

Skrevet

Legen min fortalte meg at man kan forbrenne rundt 750 kcal ekstra per dag når man fullammer. Men har ikke erfart det selv. Jeg gikk ikke ned så raskt etter forrige fødsel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...